« Κακό» φαγητό συνεπάγεται και «κακή» ποιότητα ζωής !

  • Τι θα πει πραγματικά «καλό» φαγητό ;

Καλή δεν είναι απαραίτητα μια διατροφή γεμάτη απαγορεύσεις και στερήσεις ! Καλή διατροφή είναι εκείνη που είναι ισορροπημένη, που συνδυάζει όλα τα απαραίτητα στοιχεία για τον οργανισμό και που δίνει έμφαση στην ποιότητα της τροφής και όχι στην ποσότητα αυτής ! Με μια ισορροπημένη διατροφή μπορεί ο καθένας να τρώει τα πάντα (δεν υπάρχουν απαγορευμένες τροφές !) αρκεί βέβαια να γίνεται με μέτρο ! Καλή διατροφή είναι εκείνη που έχει ως απαραίτητο στοιχείο της σε καθημερινή βάση φρούτα και λαχανικά και που δεν  περιέχει μεγάλες ποσότητες trans λιπαρών !
  • Το κρέας επιτρέπεται στη διατροφή μου ;

Φυσικά και επιτρέπεται ! Βέβαια, ιδανικότερα, θα πρέπει να αποφεύγεται η κατανάλωση του κόκκινου λιπαρού κρέατος και να προτιμάται το άπαχο κρέας και τα πουλερικά !
  • Το άστατο ημερήσιο διατροφικό πρόγραμμα επηρεάζει και την υγεία μου ;

ΕΙΝΑΙ ΑΛΗΘΕΙΑ ! Με ένα μη τακτικό ωράριο γευμάτων, ο οργανισμός τείνει να μπερδεύεται ! Αυτό έχει ως αποτέλεσμα να αποθηκεύει λίπος, στην προσπάθειά του να μην πεινάσει μη γνωρίζοντας πότε θα ξαναέρθει το απόμενο γεύμα ! Αυτό φυσικά συνεπάγεται αύξηση του σωματικού βάρους αλλά και των δεξαμενών λίπους του σώματος (και ιδιαίτερα στα δύσκολα σημεία της κοιλιάς, των γλουτών, των μηρών και της περιφέρειας !). Εκτός όμως από την αύξηση του βάρους, το άστατο πρόγραμμα διατροφής έχει και πολύ σοβαρότερες επιπτώσεις στην υγεία, αφού αυξάνει τον κίνδυνο εμφάνισης καρκίνου ! Ο οργανισμός όταν δεν ακολουθεί ένα τακτικό διατροφικό πρόγραμμα αυξάνει την έκκριση κορτιζόλης και κατ’επέκταση και στη δημιουργία ινσουλίνης. Η αύξηση των επιπέδων ινσουλίνης οδηγεί σε δημιουργία φλεγμονών που μπορεί να οδηγήσουν και σε καρκινογένεση !
  • Και τι συμβαίνει με τις επεξεργασμένες τροφές ; Να τις τρώω ή όχι ;

Οι επεξεργασμένες τροφές περιέχουν μεγάλη ποσότητα χημικών, χρωστικών και συντηρητικών, που είναι ανθυγιεινά και επικίνδυνα για την υγεία ! Καλό είναι, όσο είναι εφικτό, να αποφεύγεται η κατανάλωση των επεξεργασμένων τροφών. Αυτό βέβαια δεν είναι πάντα εφικτό, αφού οι περισσότερες από τις τροφές που καταναλώνουμε έχουν υποστεί επεξεργασία. Μάλιστα, τα περισσότερα από αυτά είναι πολύ υψηλά σε θερμιδική αξία και ιδιαίτερα χαμηλά σε διατροφική αξία ! Δηλαδή το μόνο που προσφέρουν στον οργανισμό είναι αύξηση του σωματικού βάρους !
  • Υπάρχουν τροφές που μπορούν να μου χαρίσουν τα ποσά ενέργειας που χρειάζομαι στη διάρκεια της ημέρας ;

ΝΑΙ ! Ανάλογα με τις τροφές που καταναλώνουμεο οργανισμός αντιδρά με διαφορετικό τρόπο, αφού διαφορετική είναι και η διαδικασία της επεξεργασίας της κάθε τροφής από αυτόν ! Η κατανάλωση τροφών υψηλών σε αντιοξειδωτικές ουσίες, όπως είναι τα φρούτα και τα λαχανικά, καταστέλλει και εμποδίζει τη διαδικασία της οξείδωσης στο σώμα, με αποτέλεσμα να χαρίζει ενέργεια και αντοχή στο άτομο ! Αυτός είναι άλλωστε και ο λόγος που η διατροφή όλων των αθλητών είναι ιδιαίτερα πλούσια σε αντιοξειδωτικές ουσίες ! Ιδανικές τροφές είναι όλα τα superfoods που είναι υψηλής περιεκτικότητας σε αντιοξειδωτικά !
  • Να ξεκινήσω χορτοφαγική διατροφή ;

Ξεκινώντας μια χορτοφαγική διατροφή αποκλείεις πολλά συστατικά από τη διατροφή σου ! Καλό θα ήταν πριν ξεκινήσει κανείς να απορρίπτει οποιαδήποτε τροφή από το διατροφολόγιό του να πάρει την σύμφωνη γνώμη του προσωπικού του ιατρού !

Leave a Reply