Γιατί η έλλειψη ύπνου φέρνει πάχος και κιλά

Aν γυμνάζεστε και προσέχετε τη διατροφή σας και παρ' όλα αυτά παίρνετε εύκολα κιλά πιθανότατα είστε από αυτούς που κοιμούνται λίγο. 'Οταν λέω λίγο εννοώ λιγότερο από 5,5-6 ώρες καλής ποιότητας ύπνου. Στο club αυτό ανήκω και εγώ και δεν μπορώ να κάνω πολλά πράγματα για να ξεφύγω αν και έχω πλήρως κατανοήσει τα αίτια. Η έλλειψη του ύπνου αναστατώνει τις αποκαλούμενες ορμόνες της πείνας: - τη λεπτίνη που παράγεται από τα λιποκύτταρα και ταξιδεύει στον εγκέφαλο(υποθάλαμο) όπου ενεργοποιεί τα κύτταρα του κορεσμού και - τη γκρελίνη που παράγεται στο στομάχι και ταξιδεύοντας στον υποθάλαμο ενεργοποιεί τα κύτταρα της πείνας. Η έλλειψη του ύπνου λοιπόν μειώνει τα επίπεδα της λεπτίνης και - όπως ήδη το υποθέτετε - αυξάνει τα επίπεδα της γκρελίνης. Έτσι πεινάει κανείς περισσότερο και έχει πτώση του μεταβολικού του ρυθμού μιας και η έλλειψη κορεσμού ή αλλοιώς το αίσθημα της πείνας θέτει σε συναγερμό το σώμα μας που προσπαθεί να γλιτώσει θερμίδες. Από την άλλη η έλλειψη ύπνου δεν επιτρέπει τη σωστή αποκατάσταση και δεν αφήνει περιθώρια για δυναμικές προπονήσεις. Αναζητήστε λοιπόν το φάρμακο για την αϋπνία κι αν το εντοπίσετε θυμηθείτε κι εμένα! Πηγή: http://totalfitness-christos.blogspot.com

Leave a Reply