Αληθινά και ψευδή τρικ για το αδυνάτισμα

Apr 03, 2013 No Comments by

Κατά καιρούς πολλές θεωρίες, πολλά τρικ και πολλά διατροφικά τεχνάσματα έχουν δημοσιευθεί σχετικά με την υγιεινή διατροφή και κυρίως σχετικά με την απώλεια κιλών και πως θα την επιτύχουμε.

Πολλά βέβαια από αυτά δεν είναι τίποτα παραπάνω από μύθους που όχι μόνο δεν επιτυγχάνουν καμία απώλεια βάρους, αλλά αντιθέτως μερικά μπορεί να θέσουν ακόμα και σε κίνδυνο την υγεία.

Μερικά από τα πιο συνήθη είναι τα ακόλουθα :

  • Σόδα διαίτης για αδύνατο κορμί

Μια τέτοια αντίληψη είναι εντελώς λανθασμένη. Δεν υπάρχει καλύτερο ποτό για αποτοξίνωση του οργανισμού και για αδυνάτισμα από το πιο απλό, το νερό. Αντίθετα, οι άνθρωποι που καταναλώνουν τακτικά και σε μεγάλες ποσότητες διαιτητικά αναψυκτικά φαίνεται να παρουσιάζουν έντονη τάση (κατά ένα ποσοστό της τάξης του 41%) για αύξηση του σωματικού τους βάρους μακροπρόθεσμα.

  • Δημητριακά σκέτα (χωρίς γάλα) για λιγότερες θερμίδες

Φυσικά μια τέτοια θεωρία δεν έχει καμία χρηστική βάση και δεν συνίσταται. Μπορεί θεωρητικά τρώγοντας σκέτα τα δημητριακά να θεωρούμε πως οι θερμίδες που θα λάβουμε είναι λιγότερες, αλλά στην πράξη κάτι τέτοια αποδεικνύεται αναληθές.

Όσοι καταναλώνουν σκέτα τα δημητριακά παρουσιάζουν την τάση να καταναλώνουν μεγαλύτερη ποσότητα αυτών. Αντίθετα όσοι τα καταναλώνουν συνδυαστικά με γάλα, παρουσιάζουν αίσθημα κορεσμού με μικρότερη ποσότητα, αποτρέποντας έτσι την κατανάλωση άσκοπων θερμίδων.

  • Δεν χρειάζομαι ζέσταμα πριν την άσκηση

Μεγάλο λάθος και άκρως επικίνδυνο. Η έντονη σωματική δραστηριότητα θα πρέπει αποκλειστικά να είναι η τελευταία φάση της άσκησής μας. το σώμα μας για να ζεσταθεί χρειάζεται το λιγότερο 15 λεπτά, ώστε οι μύες να είναι σε θέση να εργασθούν χωρίς να κινδυνεύουν από τραυματισμούς.

Μετά την πάροδο των 15 λεπτών ξεκινάει ο οργανισμός να καίει λίπος και κατ’επέκταση να χάνει βάρος.

  • Αν μειώσω το φαγητό μου στο μισό θα αδυνατίσω

Λάθος. Το πιο πιθανό σενάριο είναι ο οργανισμός να αντιδράσει στην απότομη αυτή αλλαγή των διατροφικών συνηθειών, να πεινάσει και να οδηγήσει τελικά το άτομο προς την αντίθετη κατεύθυνση, κάνοντάς το να λυγίσει και να οδηγηθεί σε υπερφαγία.

Μειώνοντας όμως τις μερίδες μας κατά 20% περίπου, λαμβάνουμε λιγότερες θερμίδες και ξεγελάμε τον οργανισμό, αφού η αλλαγή δεν είναι δραματική και δεν του προκαλεί σοκ. Άλλωστε μπορούμε να αντικαταστήσουμε την ποσότητα αυτή του φαγητού που μειώνουμε να την αντικαταστήσουμε με φρέσκα λαχανικά που μας κρατούν χορτάτους αλλά και υγιείς.

  • Η δίαιτα αν και επιτυχής μπορεί να με βλάψει

Φυσικά και είναι αλήθεια. Υπάρχουν πολλές δίαιτες και διατροφικά πλάνα που ακολουθούν πολύ αυστηρά και ακραία διατροφικά τρικ για να επιτευχθεί η απώλεια βάρους που επιθυμεί ο χρήστης.

Μπορεί λοιπόν να επιτυγχάνουν την επιθυμητή απώλεια κιλών, αλλά καταπονούν σε μεγάλο βαθμό τον οργανισμό και μερικές φορές επιφέρουν σε αυτόν ανεπανόρθωτες βλάβες.

Μια τέτοια δίαιτα είναι και η δίαιτα Yo-Yo που στρεσάρει τόσο πολύ τον οργανισμό, που τελικά τα μειονεκτήματα είναι περισσότερα από τα πλεονεκτήματά της.

  • Θα φάω κάτι πριν το γυμναστήριο για να έχω ενέργεια

Αυτό είναι εν μέρει σωστό. Το σημαντικό όμως είναι το πόση ώρα πριν το γυμναστήριο είναι καλύτερο να καταναλώνουμε την τροφή.

Οι ειδικοί προτείνουν πως πριν το γυμναστήριο, σχεδόν 90 λεπτά πριν την προπόνηση, ιδανικό είναι να καταναλώνουμε μια ποσότητα μεγέθους μιας χούφτας τροφή πλούσια σε πρωτεΐνες και χαμηλή σε υδατάνθρακες. Ιδανικές είναι οι energy bars που κυκλοφορούν στο εμπόριο.

VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0.0/10 (0 votes cast)
VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0 (from 0 votes)

Διαβάστε επίσης:

  • No Related Posts
Υγεία

About the author

The author didnt add any Information to his profile yet
No Responses to “Αληθινά και ψευδή τρικ για το αδυνάτισμα”

Leave a Reply