Ανθυγιεινές δίαιτες και για την ψυχική υγεία

Είναι γεγονός, όπως δείχνουν διάφορες έρευνες σχετικά με το θέμα, πως οι περισσότερες εξαντλητικές δίαιτες που ακολουθούν κυρίως οι γυναίκες, είναι ιδιαίτερα επικίνδυνες όχι μόνο για την σωματική τους υγεία και τον οργανισμό τους, αλλά επίσης και για την ψυχική τους υγεία, αφού όπως αποδεικνύεται είναι ικανές να προκαλέσουν ακόμα και κατάθλιψη στον χρήστη.

Τι συμβαίνει

Πρόκειται για έναν φαύλο κύκλο, στον οποίο μπαίνουν κυρίως οι γυναίκες. Γυναίκες που εμφανίζουν συμπτώματα κατάθλιψης είναι πολύ πιθανό να παρουσιάζουν και την τάση να καλύψουν τα συναισθηματικά κενά τους και την ασταθή ψυχολογία τους με την κατανάλωση (και μάλιστα στις περισσότερες περιπτώσεις την υπερκατανάλωση) άφθονων ανθυγιεινών, επεξεργασμένων και ιδιαίτερα παχυντικών τροφών. Πρόκειται δηλαδή για μια κατάσταση εξαρτημένης ψυχολογίας. Ο ασθενής ζητά διέξοδο από τα προβλήματά του στην κατανάλωση φαγητού. Νιώθει πως με τον τρόπο αυτό καλύπτει το συναισθηματικό κενό του και είναι ασφαλής και ήρεμος. Φυσικά τα συναισθήματα αυτά δεν είναι παρά μόνο παροδικά.

Τι λένε οι έρευνες

Σύμφωνα με έρευνες του Πανεπιστημίου της Μελβούρνης, διαπίστωσαν πως οι διαταραχές της συναισθηματικής κατάστασης και της διάθεσης ήταν φανερά πιο συχνές στις γυναίκες από 20 έως και 93 ετών που για τουλάχιστον μια δεκαετία τρέφονται τακτικά με τρόφιμα επεξεργασμένα και πολύ υψηλής περιεκτικότητας σε λιπαρά. Έρευνα που αφορούσε τα ψυχολογικά ευρήματα μιας ομάδας 1046 γυναικών μέσα σε χρονικό διάστημα 10 ετών, φανέρωσε πως οι 925 γυναίκες δεν παρουσίασαν αλλαγές στη διάθεσή τους, ενώ οι 121 είχαν έντονα συμπτώματα κατάθλιψης ή κρίσης άγχους, όπως αναφέρεται και στο περιοδικό American Journal of Psychiatry.

Τι πρέπει να προσέχουμε στη διατροφή μας

Δεν υπαρχει μια μαγική συνταγή, μια μαγική δίαιτα. Μια υγιεινή και σχετικά προσεγμένη διατροφή είναι η λύση. Μια διατροφή πλούσια σε φρούτα, λαχανικά, προϊόντα ολικής άλεσης, γαλακτοκομικά χαμηλά σε λιπαρά και άπαχο κρέας, μπορεί να βοηθήσει τόσο το σώμα όσο και την ψυχή μας. Κρατώντας τη διατροφή μας σε λογικά επίπεδα και εμπλουτίζοντάς τη με τρόφιμα πλούσια σε βιταμίνες και ωφέλιμα συστατικά, χτίζουμε έναν υγιή οργανισμό, αποκτάμε ένα καλλίγραμμο σώμα και διασφαλίζουμε μια ισορροπημένη ψυχολογία. Μικρές ατασθαλείες είναι πάντα ανεκτές εάν γίνονται με μέτρο και όχι τακτικά.  

Leave a Reply