Αυγά και χοληστερόλη: αδπράδι, κρόκος ή και τα δύο

Δεκάδες εμπεριστατωμένες μελέτες έχουν καταλήξει στο ότι  η κατανάλωση έως δύο ολόκληρων αυγών ημερησίως από έναν υγιή ενήλικα στα πλαίσια μιας κανονικής σε λιπαρά δίαιτας δεν επηρεάζουν δυσμενώς τα επίπεδα της χοληστερίνης του. Άλλωστε η διαιτητική χοληστερίνη δεν επηρεάζει ιδιαίτερα τα επίπεδα της χοληστερίνης πλάσματος μιας κι η περισσότερη χοληστερίνη του οργανισμού παράγεται από το συκώτι. Παρεμπιπτόντως η χοληστερίνη είναι απαραίτητη για τον οργανισμό και μόνον οι μεγάλες ποσότητες την κάνουν δυνητικά επικίνδυνη. Από διαιτητική άποψη τα κορεσμένα και τα τρανς λιπαρά είναι που συμβάλλουν  κυρίως στην αύξηση της χοληστερόλης του πλάσματος και  όχι τόσο η χοληστερίνη των τροφών αυτή καθαυτή. Τόσο η ύπαρξη της λεκιθίνης στον κρόκο όσο και η εξαιρετική σχέση των ακόρεστων προς τα κορεσμένα λιπαρά του κρατούν τη συμβολή του αυγού στην άνοδο της χοληστερίνης πλάσματος σε πολύ χαμηλά επίπεδα. Προσωπικά προτιμώ τα αυγά ω3 από τα οποία τρώω κάθε μέρα δύο ολόκληρα. Η κακή χοληστερίνη μου είναι πολύ χαμηλή και αντίθετα έχω πολύ υψηλή καλή χοληστερίνη. Τρώω τα αυγά πάντα το πρωί γιατί μου δίνουν μία αίσθηση κορεσμού και με βοηθούν να τρώω λιγότερο στο υπόλοιπο της μέρας, τα συνδυάζω δε συνήθως με φυτικές ίνες γιατί έχουν την ιδιότητα να δεσμεύουν και να αποβάλλουν τη διαιτητική χοληστερόλη . Ναι λοιπόν στα αυγά και αν μπορείτε να τρώτε φρέσκα αυγά ποιότητας και όχι τα πιο φθηνά,βιομηχανοποιημένα. Να είστε υγιείς,αισιόδοξοι και πάντα με ένα χαμόγελο!   Πηγή: totalfitness-christos.blogspot.com

Leave a Reply