Γυμναστική και ζέστη πάνε μαζί ;;;

Όταν το καλοκαίρι έρχεται ... η γυμναστική σταματάει ;;; Το καλοκαίρι είναι μια ιδιαίτερη εποχή. Από τη μία πλευρά ο καλός καιρός που επιτρέπει στο άτομο την ενασχόληση με πολλά ακόμα αθλήματα στην ύπαιθρο, ενώ από την άλλη πλευρα η αποπνικτική ζέστη και η αφόρητη υγρασία που δυσκολεύουν σημαντικά κάθε προσπάθεια για σωματική άσκηση. Η απάντηση όμως είναι η εξής : Το καλοκαίρι είναι εποχή χαράς. Οι γεμάτες φως ημέρες του και ο ήλιος που προσφέρει το ζεστό του χάδι στην επιδερμίδα, χαρίζουν στο άτομο την δυνατότητα επιλογής πολλών ακόμα αθλημάτων που το κρύο, οι βροχή και ο αέρας του χειμώνα λειτουργούν ως απαγορευτικά γι’αυτά.

Μερικά μόνο από αυτά τα αθλήματα είναι :

  • η υπαίθρια yoga
  • το περπάτημα στην εξοχή ή σε κάποιο πάρκο
  • η ποδηλασία
  • η κολύμβηση
  • το τρέξιμο στην ύπαιθρο
  • το surfing
  • το beach volley
  • το kitesurfing
  • η κωπηλασία
  • το τέννις
  • το skateboarding

Οι παράγοντες που δυσκολεύουν την άσκηση το καλοκαίρι ...

  • Υψηλές θερμοκρασίες, ζέστη & υγρασία
Ένας πολύ σημαντικός παράγοντας (αν όχι και ο σπουδαιότερος παράγοντας) είναι η αρκετά υψηλή θερμοκρασία που επικρατεί κατά την καλοκαιρινή περίοδο. Η αφόρητη αυτή ζέστη οδηγεί τον οργανισμό σε αφυδάτωση με αποτέλεσμα να μην μπορεί να αποδώσει σωστά μετά την άσκηση. Ίδιες ακριβώς επιπτώσεις έχει και η υγρασία στον οργανισμό και φυσικά στην απόδοσή του κατά την σωματική άσκηση. ΛΥΣΗ : Φροντίστε να διατηρείτε τον οργανισμό σας ενυδατωμένο, τόσο πριν, κατά τη διάρκεια αλλά και μετά από την σωματική άσκηση. Κουβαλάτε μαζί σας πάντα ένα μπουκάλι με νερό και πίνετε λιγο κάθε περίπου 15 με 20 λεπτά.
  • Έλλειψη ηλεκτρολυτών
Η ζέστη οδηγεί το σώμα σε εφίδρωση. Εκτός όμως από νερό, ο οργανισμός, μαζί με τον ιδρώτα χάνει και πολύτιμους ηλεκτρολύτες. Η μη επαρκής λήψη ηλεκτρολυτών μπορεί να οδηγείσει ακόμα και σε νεφρική ανεπάρκεια, σε ναυτία, σε δυνατές μυϊκές κράμπες και σπασμούς, ή ακόμα και σε ΘΑΝΑΤΟ ! ΛΥΣΗ : Υπάρχουν ειδικά ενεργειακά ποτά που φροντίζουν για την αναπλήρωση των ηλεκτρολυτών και για την σωστή ενυδάτωση του οργανισμού κατά την άσκηση.
  • Θερμοπληξία
Ο κίνδυνος της θερμοπληξίας ελοχεύει πάντα όταν αναφερόμαστε σε άσκηση κάτω από τον ήλιο και μέσα στην αφόρητη ζέστη. ΛΥΣΗ : Η επιλογή ανοιχτόχρωμων ρούχων μπορεί να σας σώσει από σοβαρό κρούσμα θερμοπληξίας. Επίσης μια ακόμα πολύτιμη συμβουλή είναι η χρήση βαμβακερών ρούχων έναντι των συνθετικών. Ειδικά συνθετικά ρούχα υπάρχουν στο εμπόριο με σκοπό να διατηρούν δροσερό το σώμα. Μπορείτε να τα βρείτε σε ειδικά καταστήματα.
  • Άμεση επαφή με τον ήλιο
Η άμεση επαφή με την ηλιακή ακτινοβολία θα σας εξασθενίσει και μπορεί να σας δημιουργήσει και σοβαρά προβλήματα. ΛΥΣΗ : Φροντίστε να προτιμάτε σκιερά και δροσερά μέρη ή στην περίπτωση που αυτό δεν είναι εφικτό, φροντίστε να φοράτε ένα καπέλο, να έχετε προσφέρει στην επιδερμίδα σας την απαραίτητη αντηλιακή προστασία και να φοράτε γυαλιά ηλίου που θα προστατεύουν τα μάτια σας.

Leave a Reply