Διώξτε την ακμή με σωστή διατροφή

Η ακμή είναι  μια ασθένεια που εμφανίζεται στο δέρμα και οφείλει την παρουσία της κυρίως στην αντίδραση του οργανισμού στην έκκριση μεγάλης ποσότητας ορμονών, όπως π.χ. είναι η τεστοστερόνη, σε διάφορα βακτήρια ή ακόμα και σε κάποια αλλεργία. Η ακμή δεν γνωρίζει περιορισμό φύλου, φυσικής κατάστασης ή ηλικίας. Παρ’όλα αυτά εμφανίζεται κυρίως κατά την περίοδο της εφηβείας (στο 85% των περιπτώσεων) και σε μικρό μόνο ποσοστό μπορεί να συνεχιστεί και στην πορεία του ατόμου κατά την ενηλικίωση. Η διάρκεια της ακμής δεν έχει επίσης κανόνες και εξαρτάται από τον οργανισμό, την διατροφή, την χρήση διαφόρων καλλυντικών προϊόντων και γενικότερα από πολλούς εξωγενείς παράγοντες.

Συμπτωματολογία της ακμής

Εμφανίζεται κυρίως την περίοδο της εφηβείας, λόγω αυξημένης έκκρισης ορμονών από τον οργανισμό, στην περιοχή του προσώπου, του λαιμού, των ώμων, της πλάτης και του θώρακα. Δεν υπάρχει κάποιος κίνδυνος για τον οργανισμό και μπορούμε να πούμε ότι οι επιπτώσεις τις ακμής είναι κυρίως αισθητικές και ψυχολογικές. Το άτομο αδυνατεί να διαχειριστεί την έντονη παραμόρφωση που του προκαλεί η ακμή και επηρεάζεται ψυχολογικά. Σε ορισμένες μάλιστα περιπτώσεις μπορεί να οδηγηθεί ακόμα και στην κατάθλιψη ή και στην αυτοκτονία, ειδικά μάλιστα ένας έφηβος, που έχει ούτως ή άλλως εύθραυστη ψυχολογία την συγκεκριμένη περίοδο της ζωής του.

Ακμή και διατροφή

Η διατροφή παίζει πάρα πολύ σημαντικό ρόλο τόσο στην πρόληψη κατά της ακμής, όσο ακόμα και στην καταπολέμησή της. Με την κατανάλωση κάποιων συγκεκριμένων τροφών, επιτυγχάνουμε αποβολή των τοξινών του οργανισμού και απαλλαγή από τα αντιαισθητικά σημάδια που αφήνει η ακμή στο δέρμα μας.
  • Η κατανάλωση τροφίμων που εμπεριέχουν άφθονη βιταμίνη Α ενδείκνυνται για την μάχη κατά τη ακμής. Η βιταμίνη Α παρουσιάζει την ικανότητα να περιορίζει δραστικά την παραγωγή του σμήγματος από τον οργανισμό και επομένως και την δημιουργία σπυριών και ερυθημάτων που μπορεί να οδηγήσουν και σε μολύνσεις. Τροφές που ενδείκνυνται και περιέχουν μεγάλες ποσότητες βιταμίνης Α είναι τα καρότα, το γάλα και το συκώτι.
  • Παράλληλα με την βιταμίνη Α θα πρέπει να καταναλώνονται και τροφές με μεγάλη περιεκτικότητα σε βιταμίνη Ε, που εξουδετερώνει όλες τις αρνητικές συνέπειες που παρουσιάζει η λήψη μεγάλης ποσότητας βιατμίνης Α, επιτρέποντας μόνο τις θετικές συνέπειες να επηρεάσουν τον οργανισμό. Τροφές με αυξημένη περιεκτικότητα σε βιταμίνη Ε είναι τα ψάρια και οι ξηροί καρποί.
  • Επιβάλλεται η κατανάλωση άφθονου νερού κάθε μέρα που διευκολύνει την διαδικασία αποβολής των τοξινών από τον οργανισμό.
  • Συνίσταται η κατανάλωση τροφών πλούσιων σε ψευδάργυρο, όπως το μοσχαρίσιο κρέας, τα οστρακοειδή και οι σαρδέλες.
  • Επιβάλλεται να αποφεύγονται τροφές πλούσιες σε λιπαρά που τείνουν να επιδεινώνουν το ήδη υπάρχον πρόβλημα ή να το δημιουργούν.
Η σωστή και ισορροπημένη διατροφή προφυλάσσει το άτομο από πολλές ασθένειες και χαρίζει σωστή ζωή, γεμάτη υγεία και ενέργεια.

Leave a Reply