Ενυδάτωση: το μυστικό των καλών επιδόσεων!

Συγκέντρωση, μνήμη, «καθαρό» μυαλό: όλα τα… αυτονόητα των καλών επιδόσεων έχουν ένα δικό τους «μυστικό», που δεν είναι άλλο από την ενυδάτωση! Μία από τις βασικές ανάγκες του ανθρώπινου οργανισμού είναι η τροφοδοσία του με υγρά. Χωρίς αυτά, όχι μόνο δεν μπορεί να επιβιώσει αλλά, όπως επισημαίνουν οι ειδικοί, κινδυνεύει με χαμηλές επιδόσεις σε ό,τι και αν κάνει! Απόφυγε την παγίδα Το γεγονός ότι, χωρίς επαρκή πρόσληψη υγρών, ο οργανισμός μας μπορεί να τεθεί σε μεγάλο κίνδυνο είναι γνωστό σε όλους. Η αφυδάτωση αποτελεί μεγάλο εχθρό –ακόμη μεγαλύτερο όσο ανεβαίνει η θερμοκρασία- και γι’ αυτό είναι επιτακτική ανάγκη να αντικαθιστούμε διαρκώς την ποσότητα υγρών που αποβάλλεται καθημερινά από τον οργανισμό μας, μέσα από την αναπνοή, την εφίδρωση κλπ. Λιγότεροι ίσως γνωρίζουμε ωστόσο, ότι η αφυδάτωση είναι εξίσου μεγάλος εχθρός και για τις νοητικές μας λειτουργίες! Αυτό, ακριβώς, επισημαίνουν οι ειδικοί εξηγώντας ότι, ακόμη και μία μόλις 2% μείωση των επιπέδων ενυδάτωσης του οργανισμού μπορεί να προκαλέσει συμπτώματα που επηρεάζουν σοβαρά τις επιδόσεις μας στην εργασία, το διάβασμα, την οδήγηση κ.α. Τέτοια συμπτώματα είναι πονοκέφαλος, αίσθημα κόπωσης, δυσκολία στη συγκέντρωση, έλλειψη εγρήγορσης έως και βραχυχρόνια απώλεια μνήμης. «Διασκέδασε» τη δίψα σου! Το ερώτημα, λοιπόν, είναι τι κάνουμε προκειμένου να ανταποκριθούμε στο μόνιμο αίτημα του οργανισμού μας για ενυδάτωση: Πρώτα απ’ όλα, ΔΕΝ περιμένουμε να διψάσουμε! Η δίψα προκύπτει όταν είμαστε ήδη σε κατάσταση ήπιας αφυδάτωσης – σαν συναγερμός για να πάρουμε τα μέτρα μας – και γι’ αυτό πρέπει να δρούμε πάντα προκαταβολικά. Κι εδώ, έρχεται το θέμα της ποικιλίας: όπως δεν μπορούμε να τρώμε πάντα το ίδιο φαγητό, έτσι δεν μπορούμε και να περιοριστούμε αποκλειστικά στο νερό, γιατί η μονοτονία μπορεί εύκολα να μας κάνει να παραμελήσουμε τις ανάγκες του οργανισμού μας. Οι επιλογές μας επηρεάζονται από πολλούς παράγοντες, όπως το χρώμα, η γεύση, η μυρωδιά, η υφή, η εμφάνιση ή η θερμοκρασία και γι’ αυτό ακριβώς, η ποικιλία παίζει καθοριστικό ρόλο στην ικανοποίηση των αναγκών μας. Πιες, αρκεί να είναι υγρό! Έτσι λοιπόν, είναι πολύ… παρήγορες οι πρόσφατες συστάσεις του Ινστιτούτου Ιατρικής της Εθνικής Ακαδημίας Επιστημών των ΗΠΑ, σύμφωνα με τις οποίες μπορούμε να καλύψουμε τις ανάγκες του οργανισμού μας για ενυδάτωση μέσα από όλα σχεδόν τα τρόφιμα και τα μη αλκοολούχα ροφήματα που συνθέτουν το καθημερινό μας διαιτολόγιο! Ο μέσος όρος καθημερινής πρόσληψης υγρών είναι τα 3,7 λίτρα για τους ενήλικες άνδρες και 2,7 για τις ενήλικες γυναίκες. Το 20% της πρόσληψης αυτής καλύπτεται με τα τρόφιμα και το υπόλοιπο 80% με τα ροφήματα στα οποία συμπεριλαμβάνονται το γάλα, οι χυμοί, το τσάι, ο καφές, καθώς και όλα τα καφεϊνούχα και μη αναψυκτικά που, ανάλογα με το είδος τους, περιέχουν από 85% έως και 99% νερό. Με μία τέτοια ποικιλία επιλογών δεν θα έχουμε πια καμία δικαιολογία για… χαμηλές επιδόσεις!   Πηγή:http://www.shape.gr  

Leave a Reply