Η αλήθεια να λέγεται!!

Ο σύγχρονος άνθρωπος, σήμερα, έχει άμεση πρόσβαση σε έναν τεράστιο όγκο πληροφοριών. Τόσες πολλές πληροφορίες, μάλιστα, που το μυαλό μας «πνίγεται» και σκέφτεται πιο αργά. Το «Σύνδρομο της υπερπληροφόρησης» όπως το αποκαλούν πολλοί  εγκυμονεί αρκετούς κινδύνους. Όμως αν το σκεφτούμε καλύτερα μήπως δεν διανύουμε την εποχή της υπερπληροφόρησης αλλά αυτή της παραπληροφόρησης; Ο επίδοξος συγγραφέας είναι αυτός που προσέχει τι δεν πρέπει να γράψει. Αφαιρεί κουραστικά σχόλια, μπαίνει κατευθείαν «στο ζουμί» και τροποποιεί λίγο την πραγματικότητα φέρνοντας το κείμενο στα μέτρα του. Η μισή αλήθεια δεν είναι ψέμα, σωστά; Όταν όμως πρόκειται για θέματα που αφορούν τη διατροφή, άρα και τη υγεία μας, δεν θα ήταν αφελές τα δημοσιεύματα να μην ανταποκρίνονται 100% στην πραγματικότητα; Τα χιλιάδες άρθρα και οι συμβουλές σχετικά με το τι θα λάβει θέση στο πιάτο μας έχουν τελικά επιστημονική βάση ή απλά η διατροφή.. «πουλάει»; Σύμφωνα με έρευνα που δημοσιεύθηκε στο επιστημονικό περιοδικό Public Understanding of Science, οι διατροφικές οδηγίες που δίνονται από τις εφημερίδες του Ηνωμένου Βασιλείου δεν είναι και τόσο αξιόπιστες. Συγκεκριμένα οι ερευνητές ανέλυσαν τις δέκα εφημερίδες που είχαν τις υψηλότερες πωλήσεις και διαπίστωσαν πως, κατά μέσο όρο, το 70% των διατροφικών συστάσεων δεν αιτιολογούνται από επαρκή επιστημονικά δεδομένα. Καθημερινά βγαίνουν στην επιφάνεια χιλιάδες μελέτες με αποτελέσματα που αλληλοσυγκρούονται. Η αλήθεια κρύβεται στη μία, στην άλλη άκρη ή κάπου ενδιάμεσα. Λίγο η σύγχυση, λίγο η απειρία και η επιπολαιότητα κάποιων επιστημόνων αλλά και μη ειδικών, δεν τους βοηθούν να εντοπίσουν την αλήθεια. Το αποτέλεσμα; Παραπλανητικές πληροφορίες που μπερδεύουν τον καταναλωτή, οδηγούν σε λάθος συμπεράσματα, θεοποιούν ή κατηγορούν  άδικα ορισμένα τρόφιμα ως «κακά» και «απαγορευμένα», δημιουργώντας κλίμα φόβου και πανικού. Έτσι αναπαράγονται οι διατροφικοί μύθοι που τελικά έχουν τη βάση τους σε μη αξιόπιστες έρευνες. Την επόμενη φορά που θα έρθετε αντιμέτωποι με θέματα που αφορούν στη διατροφή σας φροντίστε να προέρχονται από έγκυρους φορείς, από καταξιωμένους επιστήμονες ή αναζητήστε την αλήθεια συζητώντας με κάποιον Πανεπιστημιακό διαιτολόγο. Τα Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης έχουν τεράστια δύναμη και πειθώ και μπορούν να επηρεάσουν άμεσα την κοινή γνώμη και τις επιλογές των καταναλωτών. Μάθετε να χρησιμοποιείτε την κριτική σας ικανότητα, να ελέγχετε, να αμφισβητείτε και να διασταυρώνετε όσα κατά καιρούς φτάσουν στα αυτιά σας ή στα μάτια σας! Συγγραφέας: Τζόβα Ελίζα Πηγή: nutrimed.gr  

Leave a Reply