«Καλά» και «κακά» τρόφιμα. Μύθος ή πραγματικότητα;

Αν όντως είμαστε αυτό που τρώμε, τότε τι πραγματικά είμαστε; Ακόμα και αν ακολουθούμε μια ισορροπημένη και υγιεινή διατροφή παίρνουμε μόνο «καλά» θρεπτικά συστατικά; Η εξέλιξη της επιστήμης είναι ραγδαία και σταδιακά περνάμε από το μοντέλο της «σωστής διατροφής» σε αυτό της «βέλτιστης διατροφής». Πλέον δε μιλάμε μόνο για υγιεινά και μη τρόφιμα. Στεκόμαστε και σε μεμονωμένα συστατικά των τροφίμων που δρουν προστατευτικά για την υγεία μας. Σίγουρα θα έχετε ακούσει ότι τα  ω-3 λιπαρά των ψαριών μειώνουν τον κίνδυνο για καρδιαγγειακά νοσήματα, ότι οι μαργαρίνες εμπλουτισμένες με φυτοστερόλες βοηθούν στη μείωση της χοληστερόλης και χιλιάδες άλλα παραδείγματα. Έχετε αναρωτηθεί ποτέ αν το ψάρι που μόλις καταναλώσατε σας εφοδίασε εκτός από ω-3 λιπαρά και με βλαπτικές διοξίνες ή υδράργυρο; Τα υπέρ-θρεπτικά λαχανικά μήπως ήταν γεμάτα με φυτοφάρμακα και νιτρικό οξύ; Τα εμπλουτισμένα τρόφιμα μπορούν να γίνουν επικίνδυνα; Η μπριζόλα ήταν γεμάτη σίδηρο, σκεφτήκατε όμως ότι περιείχε και κορεσμένα λιπαρά; Όπως καταλαβαίνετε τα τρόφιμα δεν έχουν μόνο καλά ή κακά συστατικά. Μία τροφή μπορεί να είναι πλούσια σε κάποιες εξαιρετικά ευεργετικές ουσίες, ενώ ταυτόχρονα να περιέχει και αλλά συστατικά που επιβαρύνουν την υγεία μας. Μπορούμε όμως να ζυγίσουμε τα οφέλη και τους κινδύνους στα τρόφιμα; Η μελέτη.. Η μελέτη BRAFO (Ανάλυση οφέλους-κινδύνου Τροφίμων) συντονίζεται από το ευρωπαϊκό Ινστιτούτο Ανθρωπιστικών Επιστημών (ILSI) και χρηματοδοτείται από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή. Στόχος της, να αναπτύξει ένα κοινό πλαίσιο για τη σύγκριση των οφελών και των κινδύνων για την υγεία από τα τρόφιμα και τα συστατικά τους (όπως, συγκεκριμένα θρεπτικά συστατικά ή χημικές ουσίες). Έτσι θα μπορούμε με αντικειμενικό τρόπο να προσδιορίζουμε την καθαρή επίπτωσή τους στην υγεία μας. Και στον τομέα της διατροφής το νόμισμα δεν έχει μόνο μία όψη.. Εν αναμονή των αποτελεσμάτων της μελέτης λοιπόν! Συγγραφέας: Τζόβα Ελίζα Πηγή: nutrimed.gr  

Leave a Reply