Μήπως είμαι εθισμένος στη ζάχαρη ;

  • Νιώθεις ότι δεν μπορείς να αντισταθείς στη ζάχαρη ;
  • Θέλεις απεγνωσμένα κάποιες στιγμές να φας γλυκό ;
  • Όσο περισσότερο τρως τόσο περισσότερο το ζητάς ξανά ;
  • Δυσκολεύεσαι να αντισταθείς σε οτιδήποτε γλυκό βρεθεί μπροστά σου ;
  • Νιώθεις ότι μπορεί να είσαι εθισμένος στη ζάχαρη ;
Και όμως μπορεί πραγματικά να ισχύει!

Τι λένε οι επιστήμονες

Σύμφωνα με διάφορες μελέτες, οι γλυκαντικές ουσίες που χρησιμοποιούνται σε διάφορα αναψυκτικά και γλυκά, μπορούν να προκαλέσουν εθισμό παρόμοιο με εκείνο που προκαλεί η χρήση κοκαΐνης ή ηρωίνης.

Γιατί συμβαίνει αυτό ;

Όταν καταναλώνουμε ζάχαρη ή οποιαδήποτε τροφή περιέχει ζάχαρη (όχι απαραίτητα μόνο τα γλυκά), διεγείρεται στον οργανισμό η απελευθέρωση μιας ουσίας, της ντοπαμίνης, η οποία δρας τον εγκέφαλο χαρίζοντάς μας ένα αίσθημα πληρότητας, χαράς και απέραντης ικανοποίησης. Όταν ο εγκέφαλος αρχίσει να αντιλαμβάνεται ότι πηγή της χαράς είναι η κατανάλωση ζάχαρης και γλυκών, προκειμένου να παραμείνει σε αυτή την κατάσταση, ζητάει ακόμα περισσότερη ζάχαρη. Μπορεί η ζάχαρη να μην είναι μια ναρκωτική ουσία, αλλά ο εθισμός που προκαλεί καθώς και τα προβλήματα υγείας είναι εξίσου σημαντικά και επικίνδυνα, και για τον λόγο αυτό χρειάζονται ιδιαίτερη προσοχή.

Παθήσεις από υπερκατανάλωση ζάχαρης

  • Παχυσαρκία
  • Διαβήτης τύπου 2
  • Νεφρικές βλάβες
  • Καρδιαγγειακά νοσήματα
  • Καρκίνος
  • Υψηλή χοληστερόλη
  • Αυξημένα τριγλυκερίδια
  • Αρθρίτιδα
  • Ουρική αρθρίτιδα
  • Σκλήρυνση κατά πλάκας
  • Κατάθλιψη
  • Προβλήματα στην όραση
  • Έντονες και συχνές ημικρανίες
  • Οστεοπόρωση

Τρόποι αντιμετώπισης της λαχτάρας για ζάχαρη

Είναι λοιπόν πολύ σημαντικό, όχι μόνο για το σωματικό βάρος μας και τη σιλουέττα μας, αλλά κυρίως για λόγους υγείας, να καταφέρουμε να ελέγξουμε τη λαχτάρα για κατανάλωση ζάχαρης και το συνεχές τσιμπολόγημα γλυκισμάτων και άλλων σύνθετων υδατανθράκων. Με μερικές χρήσιμες συμβουλές και μερικές εύκολες μεθόδους, λίγη υπομονή και καλή διάθεση, μπορούμε να καταφέρουμε να απεξαρτηθούμε από το «ναρκωτικό» με το όνομα ζάχαρη, και να καταφέρουμε να ζήσουμε μια ζωή γεμάτη υγεία, με ένα όμορφο κορμί και χωρίς εξαρτήσεις.
  • Διακόπτουμε την κατανάλωση οποιασδήποτε τροφής περιέχει ζάχαρη για τουλάχιστον 4 με 5 ημέρες (φυσικά για καλύτερα αποτελέσματα μπορεί να ακολουθηθεί και πιο αυστηρό προγραμμα διάρκειας 4 εβδομάδων για όσα άτομα μπορούν να αντέξουν την μακρά αποχή από τη ζάχαρη), ώστε να μπορέσει να απεξαρτηθεί ο οργανισμός και να σταματήσει να την ζητάει τόσο έντονα.
  • Μαθαίνουμε να διακρίνουμε τη ζάχαρη μέσα στα τρόφιμα για να μπορούμε να την αποφύγουμε. Η ζάχαρη δεν είναι μόνο στα γλυκά, για τον λόγο αυτό είναι πολύ δύσκολο για ορισμένους να κατανοήσουν πως καταναλώνουν ζάχαρη στη διάρκεια της ημέρας ακόμα και όταν δεν τρώνε γλυκά.
  • Αυξάνουμε την κατανάλωση φρούτων στη διατροφή μας. Ακόμα και τα φρούτα, άλλα περισσότερο και άλλα λιγότερο, περιέχουν μικρές ποσότητες ζάχαρης, με αποτέλεσμα να ξεγελούν την ανάγκη μας για γλυκό.
  • Μειώνουμε τις ποσότητες του φαγητού που τρώγαμε στο μισό. Τρώγοντας πλέον μισή μερίδα ή πίνοντας τη μισή ποσότητα χυμού ή αναψυκτικού, μειώνουμε σταδιακά την εξάρτηση του οργανισμού μας απέναντι στη ζάχαρη.
  • Λαμβάνουμε χρώμιο πριν από το κύριο γεύμα. Το χρώμιο παρουσιάζει την ικανότητα να ελέγχει και να ρυθμίζει τα επίπεδα της ινσουλίνης της γλυκόζης στο αίμα, αποτρέποντας βουλιμικά επεισόδια.
  • Διατηρούμε θετική σκέψη και ψυχολογία, και εάν το επιθυμούμε ορίζουμε και ένα άτομο να μας συμπαραστέκεται κάθε φορά που νιώθουμε επιρρεπείς και να μας υπενθυμίζει τον στόχο μας.
 

Leave a Reply