Μήπως κινδυνεύω να εμφανίσω διαβήτη … ;

Είναι πλέον γεγονός πως σχεδόν ένας στους τέσσερεις ανθρώπους πάσχουν από προδιαβήτη και μάλιστα δεν το γνωρίζουν καν.

Τι σημαίνει όμως «πάσχω από προδιαβήτη» ;

Το άτομο που πάσχει από προδιαβήτη παρουσιάζει αυξημένα επίπεδα γλυκόζης στο αίμα τα οποία εάν αυξηθούν παραπάνω υπεισέρχονται πλέον στα όρια που ορίζεται ένα διαβητικό άτομο. Αυτό που είναι υψίστης σημασίας για ένα προδιαβητικό άτομο είναι να αλλάξει άμεσα τον τρόπο ζωής και διατροφής του. Τόσο η διατροφή όσο και η αποβολή των περιττών κιλών και η τακτική άσκηση του σώματος, είναι εξαιρετικά σημαντικά για να αποφευχθεί εμφάνιση διαβήτη τύπου 2. Μάλιστα, άτομα με προδιαβήτη που δεν φρόντισαν να αλλάξουν τις συνήθειές τους, εμφάνισαν διαβήτη μέσα στα ακόλουθα 10 χρόνια.

Πώς καταλαβαίνω ότι πάσχω από προδιαβήτη ;

Ο προδιαβήτης δεν δίνει σαφή σημάδια, αφού είναι γενικά μια ασυμπτωματική ασθένεια. Αυτό που μπορεί να σας προϊδεάσει για την ύπαρξη του προδιαβήτη είναι μερικά προειδοποιητικά σημάδια μιας συνεχώς αυξανόμενης αντίστασης στην ινσουλίνη καθώς και μια αδυναμία να επεξεργαστείτε σωστά την τροφή. Μια μέτρηση των επιπέδων της ινσουλίνης και των επιπέδων της γλυκόζης στο αίμα μπορεί να σας δώσει μια σαφή εικόνα της κατάστασής σας, καθώς και αν πάσχετε από προδιαβήτη και κινδυνεύετε να εμφανίσετε διαβήτη τύπου 2. Υπάρχουν όμως και μερικά σημάδια που σας κρούουν το καμπανάκι ! Εάν εμφανίζετε κάποια από αυτά τα συμπτώματα καλό είναι να επισκεφθείτε τον γιατρό σας και να κάνετε τις απαιτούμενες εξετάσεις που δείξουν εάν κινδυνεύετε να εμφανίσετε διαβήτη.

Τα σημάδια του διαβήτη

  • Έντονο αίσθημα κόπωσης μετά από τα γεύματα
Είναι μια φυσιολογική αντίδραση του οργανισμού όταν λαμβάνει μεγάλες ποσότητες υδατανθράκων και προσπαθεί να τις επεξεργαστεί. Παρ’όλα αυτά, όταν αυτό γίνεται ιδιαίτερα συχνά, τότε ίσως και να αποτελεί σημάδι μιας διατροφής φιλικής προς τον διαβήτη, και να χρειάζεται λίγο να επιστήσετε την προσοχή σας εκεί. Οι υδατάνθρακες μόλις βρεθούν στο στομάχι μετατρέπονται σε γλυκόζη και κυκλοφορούν μέσω του αίματος. Η γλυκόζη αυτή αποτελεί και βασική πηγή ενέργειας του οργανισμού. Αυτό κατ’εξακολούθηση οδηγεί και στην απελευθέρωση ινσουλίνης από τον οργανισμό, που βοηθάει στη διαχείριση της γλυκόζης αυτής από τα κύτταρα. Όμως, όταν γίνεται υπερκατανάλωση υδατανθράκων σε τακτική βάση, καικαταναλώνονται πολύ μεγάλες ποσότητες μαζεμένες, ο οργανισμός αδυνατεί να το διαχειριστεί, με αποτέλεσμα η γλυκόζη να συσσωρεύεται στο αίμα και να μη διανέμεται στα κύτταρα με αποτέλεσμα την παραγωγή όλο και περισσότερης ινσουλίνης. Αυτό οδηγεί σε εξάντληση τον οργανισμό και φέρνει υπνηλία.
  • Ανάγκη για όλο και περισσότερη ενέργεια – όλο και περισσοτερο φαγητό !
Όλα τα νόστιμα φαγητά είναι και ανθυγιεινά. Το αλάτι, η ζάχαρη, το λίπος και φυσικά όλα τα φαγητά που τα περιέχουν δημιουργούν μια συνεχόμενη ανάγκη, κάτι σαν εξάρτηση, για όλο και περισσότερη κατανάλωση. Όλοι αυτοί οι υδατάνθρακες απελευθερώνουν ποσότητα γλυκόζης στο αίμα ωθώντας το πάγκρεας να δημιουργεί όλο και περισσότερη ινσουλίνη. Αυτό φυσικά οδηγεί σε μια κατακόρυφη πτώση των επιπέδων του σακχάρου, με αποτέλεσμα μια κατακόρυφη πτώση και στα επίπεδα της ενέργειας του οργανισμού, που εν συνεχεία οδηγεί σε μια ακατανίκητη ανάγκη για κατανάλωση περισσότερου φαγητού και περισσότερης ενέργειας.
  • Αυξημένο σωματικό βάρος
Είναι αδιάψευστο γεγονός πως τα περισσότερα άτομα που πάσχουν από προδιαβήτη παρουσιάζουν αυξημένο σωματικό βάρος. Στην περίπτωση μάλιστα που προσπαθείτε να χάσετε βάρος, έχετε μειώσει αισθητά τις θερμίδες που καταναλώνετε ημερσίως και παρ’όλα αυτά η ζυγαριά δε δείχνει να συμβαδίζει με αυτό, τότε ενδεχομένως να φταίνε τα μπερδεμένα μηνύματα που λάμβάνουν τα κύτταρά σας. Η γλυκόζη δεν απορροφάται όπως θα έπρεπε από τα κύτταρα με συνέπεια να θεωρούν ότι χρειάζονται περισσότερη ενέργεια, δηλαδή περισσότερο φαγητό, και η ελάχιστη ποσότητα που καταφέρνουν να απορροφήσουν μετατρέπεται απευθείας σε λίπος που αποθηκεύεται στο σώμα.
  • Υψηλή αρτηριακή πίεση
Η υψηλή αρτηριακή πίεση εκτός από πολλές άλλες παθήσεις, θα μπορούσε να είναι και προμήνυμα του προδιαβήτη.  

Leave a Reply