Μνήμη: ενίσχυσέ την με 5 απλούς τρόπους… !!!

Νιώθεις κι εσύ το πλήθος των πληροφοριών που λαμβάνεις καθημερινά να σε ‘’μπλοκάρουν’’ με αποτέλεσμα να ξεχνάς πράγματα και καταστάσεις ακόμα και αν έχουν προηγηθεί ελάχιστο χρόνο πριν;; Τόνωσε την μνήμη σου με 5 απλά βήματα και απόκτησε μνήμη… ελέφαντα!

  1. Η κατάλληλη διατροφή

Κι όμως, η διατροφή παίζει καθοριστικό ρόλο στο θέμα ‘’μνήμη’’ αφού τα θρεπτικά συστατικά που λαμβάνουμε μέσω αυτής τονώνουν τους νευροδιαβιβαστές του εγκεφάλου. Πρώτα και κύρια θα πρέπει να αυξήσουμε την κατανάλωση λαχανικών και φρούτων προκειμένου οι αντιοξειδωτικές τους ουσίες να τονώσουν την λειτουργία του οξυγόνου στο εγκέφαλό μας. Επίσης η βιταμίνη Β λειτουργεί πολύ ευεργετικά στην λειτουργία του εγκεφάλου ενισχύοντας την μνήμη και θωρακίζοντας τον οργανισμό από πιθανά νευρολογικά προβλήματα (οι τροφές που την περιέχουν είναι τα γαλακτοκομικά, τα δημητριακά, το μπρόκολο και τα πράσινα λαχανικά). Ενισχυτικά στην μνήμη λειτουργεί επίσης ο σίδηρος (που περιέχεται κυρίως στο συκώτι και το κόκκινο κρέας) αλλά και τα Ω-3 λιπαρά οξέα που περιέχονται στα λιπαρά ψάρια όπως είναι ο γαύρος και η σαρδέλα και τα οποία βοηθούν σημαντικά στην απομνημόνευση και στην εκμάθηση!
  1. Ο ποιοτικός ύπνος

Είναι γεγονός ότι ο ύπνος δεν ξεκουράζει μόνο το σώμα μας αλλά και το μυαλό μας. Επομένως όσο πιο ποιοτικός είναι τόσο περισσότερο βοηθά τον εγκέφαλο να ‘’ταξινομήσει’’ τις πληροφορίες που έχει προσλάβει κατά την διάρκεια την ημέρας, πληροφορία την οποία επιβεβαιώνει με έρευνά του το Πανεπιστήμιο του Χάρβαρντ.
  1. Εξάσκηση του μυαλού!

Όσο ασκούμε το σώμα μας, τόσο περισσότερο αποτυπώνονται τα αποτελέσματα στην όψη του σώματος και τόσο περισσότερο αυξάνεται η αντοχή μας. Με τον ίδιο τρόπο κρίνεται απαραίτητη και η εξάσκηση του μυαλού μας προκειμένου να διατηρείται ή και να βελτιώνεται η λειτουργία του. Αυτό είναι δυνατόν να επιτευχθεί λύνοντας σταυρόλεξα ή τα πολύ διαδεδομένα πλέον sudoku αλλά και παίζοντας με φίλους ομαδικά επιτραπέζια παιχνίδια τα οποία σχετίζονται με λέξεις και ευρηματικότητα.
  1. Η πολυποίκιλη κοινωνική ζωή!

Είναι αλήθεια… Η κοινωνική ζωή μέσα από την οποία ερχόμαστε σε επαφή με πολλούς ανθρώπους και με τους οποίους συνομιλούμε έχει αποδειχθεί ότι βελτιώνει σημαντικά τις εγκεφαλικές λειτουργίες, σύμφωνα με έρευνα του Πανεπιστημίου του Μίσινγκαν ενώ ταυτόχρονα αφυπνίζει την μνήμη.
( !!! ) : Τα ποσοστά ανθρώπων στην Ελλάδα που παρουσιάζουν άνοια και άλλες δυσκολίες στην εγκεφαλική λειτουργία, έχουν αυξηθεί τα τελευταία χρόνια ανησυχητικά, ενώ η νόσος Αλσχάιμερ τείνει ανά 5 χρόνια να διπλασιάζεται!!!
  1. Η συστηματική άσκηση

Ειδικοί ισχυρίζονται ότι η γυμναστική δεν λειτουργεί ευεργετικά μόνο στο σώμα μας αλλά και στο μυαλό μας. Μέσω αυτής αυξάνεται η δημιουργία νευρικών κυττάρων ενώ ταυτόχρονα επιτυγχάνεται αύξηση της ντοπαμίνης, την νορεπινεφρίνης και άλλων νευροδιαβιβαστών που συντελούν στην καλή διάθεση και την συγκέντρωση.

Leave a Reply