‘’Ουμάμι’’… μια γεύση που αγνοούσες και η οποία θα σε βοηθήσει να αδυνατίσεις !!!

Είναι γεγονός ότι όταν βρίσκεσαι σε περίοδο δίαιτας και καταναλώνεις γεύματα χωρίς νοστιμιά και γεύση, το αίσθημα της πείνας παραμένει με αποτέλεσμα να γίνεσαι πιο επιρρεπής στο να διακόψεις το πρόγραμμά σου. Υπάρχει όμως μια γεύση την οποία μπορείς να εντάξεις στο φαγητό σου και να το μετατρέψεις σε απολύτως χορταστικό…

  • Τι είναι το ‘’ουμάμι’’;;;

Πρόκειται για μια γεύση η οποία χαρακτηρίζεται τα τελευταία χρόνια ως η 5η βασική μετά τις γνωστές σε όλους μας ξινή, πικρή, αλμυρή και γλυκιά. Είναι ιδιαιτέρως νόστιμη ενώ σύμφωνα με Πανεπιστημιακές έρευνες έχει την ιδιότητα να προκαλεί το αίσθημα του κορεσμού, επομένως βοηθά στο να τρώμε λιγότερο!
  • Ποιες είναι οι ιδιότητες που χαρακτηρίζουν το ‘’ουμάμι’’;;;

Η γεύση ουμάμι, αν και είναι σχετικώς δύσκολο να περιγράψουμε την αίσθηση την οποία αφήνει, χαρακτηρίζεται από την έκκριση σάλιου την οποία προκαλεί και τον ελαφρύ ερεθισμό στον λαιμό. Αν και από μόνο του δεν προκαλεί ευχαρίστηση έχει την ιδιότητα να κάνει μια ομάδα τροφών πολύ νόστιμες. Επίσης, η ιδανική γεύση ουμάμι επιτυγχάνεται σε συνδυασμό με την κατάλληλη ποσότητα αλατιού αν και αρκετές φορές το ίδιο μπορεί να αποτελέσει υποκατάστατό του σε ανάλατα φαγητά.
  • Ποιες τροφές είναι πλούσιες σε ‘’ουμάμι’’;;;

Το ουμάμι εντοπίζεται σε αρκετές τροφές που καταναλώνουμε καθημερινά, όπως είναι τα λαχανικά και τα κρέατα ενώ συναντάται επίσης σε τροφές με υψηλά επίπεδα μονοφωσφωρικής ινοσίνης, L- γλουταμινικού και μονοφωσφωρικής γουανοσίνης δηλαδή στα όστρακα, τα ψάρια, τα λαχανικά (ώριμες ντομάτες, μανιτάρια, σπανάκι, σέλινο, κινέζικο λάχανο κ. λ. π ), το χοιρομέρι και το πράσινο τσάι. Είναι σημαντικό να αναφέρουμε ότι η πρώτη επαφή μας με το ουμάμι πραγματοποιείται κατά την διαδικασία του θηλασμού, με το μητρικό γάλα! ( !!! ) : Τρόφιμα που παρουσιάζουν υψηλή περιεκτικότητα ‘’ουμάμι’’ είναι τα εξής: παρμεζάνα, χοιρομέρι, πράσινο τσάι, φύλλο σούσι, ντομάτα, πατάτα, σόγια, αυγό και βοδινό κρέας!!!
  • Τι δείχνουν οι έρευνες για το ‘’ουμάμι’’;;;

Έρευνες Αγγλικού Πανεπιστημίου (Σάσσεξ) έδειξε ότι η προσθήκη γλουταμινικού μονονατρίου στα τρόφιμα, προκειμένου να αποκτήσουν τη γεύση ουμάμι, έκανε τα άτομα που τα κατανάλωσαν να αισθανθούν χορτάτοι και μάλιστα με μικρότερη ποσότητα απ’ αυτήν που κατανάλωσαν τα άτομα που δοκίμασαν τα τρόφιμα χωρίς την συγκεκριμένη προσθήκη. Ειδικότερα αν συνδυάσουμε το γλουταμινικό μονονάτριο με πρωτεΐνες η επίτευξη του αισθήματος κορεσμού γίνεται πολύ εύκολη υπόθεση. ( !!! ) : Η ανθρώπινη γλώσσα έχει ανακαλυφθεί πως διαθέτει ειδικούς υποδοχείς που προκαλούν τη γεύση ‘’ουμάμι’’ ενώ στα ιαπωνικά ο όρος σημαίνει ‘’ευχάριστη νόστιμη γεύση’’!!!

Leave a Reply