Περίοδος και βάρος : Πώς σχετίζονται

Τα τελευταία χρόνια αναπτύσσεται μια θεωρία από όλο και περισσότερους επιστήμονες και ερευνητές, πως το προεμμηνορροϊκό σύνδρομο συνδέεται άμεσα με τη διατροφή, το άγχος, αλλά και με τους πόνους της περιόδου της γυναίκας.

Τι είναι η περίοδος της γυναίκας

Η περίοδος στη γυναίκα είναι εκείνη η κατάσταση κατά την οποία ο οργανισμός αποβάλλει το ενδομήτριο μαζί με μια ποσότητα αίματος, για να ξεκινήσει η ανάπτυξη του νέου κύκλου.

Γενικά συμπτώματα

Το διάστημα ακριβώς πριν από την εμφάνιση της περιόδου της, η γυναίκα, παρουσιάζει σημαντική κατακράτηση υγρών, επίπονες κράμπες, έντονο φούσκωμα, πρήξιμο και πόνο στο στήθος, ανεπτυγμένη όρεξη για φαγητό, ευαισθησία στην όσφρηση, αίσθημα κόπωσης και ασταθή ψυχολογική κατάσταση. Με την εμφάνιση της περιόδου τα συμπτώματα απαλύνονται και το σώμα μπαίνει στη διαδικασία προετοιμασίας για τον νέο κύκλο. Η έντονη όρεξη για φαγητό υποχωρεί και κατά το διάστημα της αιμορραγίας, καθώς και για κάποιες ημέρες μετά το πέρας της, το σώμα παρατηρείται πως βρίσκεται στο χαμηλότερο βάρος του.

Σχέση περιόδου, βάρους σώματος και διατροφής

Η σχέση μεταξύ της περιόδου και της διατροφής είναι μεγάλη και έχει άμεση επιρροή και στο σωματικό βάρος της γυναίκας. Κατά τη διάρκεια της περιόδου και λόγω της σημαντικής απώλειας αίματο, η γυναίκα, παρουσιάζει ήπια ή και πιο έντονη εμφάνιση αναιμίας, και αυτό οφείλεται στην έλλειψη του σιδήρου και της βιταμίνης Β12. Παράλληλα αποβάλλονται και διάφορα άλλα συστατικά, με αποτέλεσμα την εμφάνιση αισθήματος κοπώσεως, απώλειας δυνάμεων και ατονίας. Η διατροφή λοιπόν της γυναίκας γενικότερα, αλλά και κατά εκέινες τις ημέρες του κύκλου της ειδικότερα, είναι σημαντικό να είναι πολύ προσεγμένη ούτως ώστε να λαμβάνει τα συστατικά τα απαραίτητα για τον οργανισμό.

Ενδεικτικό διατροφικό πλάνο

  • 1η ημέρα – 14η ημέρα :
Πρωινό
  • Μια χούφτα δημητριακά ολικής άλεσης
  • 1 κούπα γάλα χαμηλών λιπαρών
  • Λίγα φρούτα εποχής
Ενδιάμεσο σνακ
  • Λίγα φρέσκα φρούτα εποχής ή λαχανικά
  • 5-6 αμύγδαλα ή καρύδια
Μεσημεριανό γεύμα
  • Σούπα λαχανικών
  • Σάντουιτς με κοτόπουλο , γαλοπούλα ή σολωμό
  • Σαλάτα λαχανικών ή μια μερίδα χόρτα
Ενδιάμεσο σνακ
  • Γιαούρτι χαμηλό σε λιπαρά
Βραδινό γεύμα
  • Ψάρι ψητό (όχι τηγανητά)
  • Βραστά λαχανικά
  • Μια σαλάτα με φρέσκα λαχανικά
 
  • 15η ημέρα – 28η ημέρα
Πρωινό
  • Μιάμιση χούφτα δημητριακά ολικής άλεσης
  • Γάλα χαμηλών λιπαρών
  • Φρούτα εποχής (επιτρέπονται και πιο γλυκά φρούτα όπως οι μπανάνες)
Ενδιάμεσο σνακ
  • Φρούτα εποχής
  • Λίγο μέλι ή φυστικοβούτυρο
Μεσημεριανό γεύμα
  • Σούπα λαχανικών ή χορτόσουπα ή φακές
  • Ψωμί και λίγο φυστικοβούτυρο
  • Σαλάτα με φρέσκα λαχανικά ή σπανάκι
  • Φρούτα εποχής
Ενδιάμεσο σνακ
  • Γιαούρτι χαμηλό σε λιπαρά
Βραδινό γεύμα
  • Ψάρι ψητό
  • Σαλάτα με φρέσκα λαχανικά και λίγους ξηρούς καρπούς ή αποξηραμένα φρούτα (πχ σταφίδες)
Καθ’όλη τη διάρκεια επιβάλλεται η κατανάλωση άφθονου νερού. Αποφεύγονται τα αναψυκτικά και το αλκοόλ και συνιστάται και η κατανάλωση πράσινου τσαγιού.

Leave a Reply