Συμπτώματα Ηλίασης

Μια από τις πιο συχνές παθήσεις του καλοκαιριού είναι η ηλίαση. Η παρατεταμένη έκθεση στις επιβλαβείς κάθετες ηλιακές ακτίνες στη ζώνη υψηλού κινδύνου (11:00 – 16:00) είναι πολύ πιθανό να σας δημιουργήσει ανεπιθύμητα συμπτώματα ηλίασης. Τα συμπτώματα αυτά ποικίλλουν και εμφανίζονται σε διαφορετική ένταση ανάλογα με τον βαθμό έκθεσης στον ήλιο και την ευαισθησία του εκάστοτε οργανισμού.

Τα πιο συνηθισμένα είναι:

  • Αίσθημα κόπωσης
  • Ζαλάδα
  • Ίλιγγος
  • Ναυτία και τάση για εμετό
  • Αφυδάτωση
  • Ταχυκαρδία
  • Επιτάχυνση αναπνευστικού ρυθμού
  • Πυρετός
  • Μυικές κράμπες
  • Έντονη εφίδρωση
  • Διάρροια
  • Πονοκέφαλος
  • Αδυναμία και εξάντληση
  • Ερεθισμένο κόκκινο δέρμα, ξηρό και αφυδατωμένο, που καίει
  • Πιθανή απώλεια αισθήσεων και λιποθυμία
  • Παραισθήσεις
  • Σύγχυση του λόγου
  • Πνευματική σύγχυση

    Ανάρρωση από Ηλίαση

Με την εμφάνιση των πρώτων συμπτωμάτων ηλίασης, οι πρώτες κινήσεις θα πρέπει να είναι η μεταφορά του πάσχοντα σε ένα σκιερό μερος και η εναπόθεσή του σε καθιστή θέση με τα πόδια σε λίγο ψηλότερο σημείο από το υπόλοιπο σώμα, η αφαίρεση των ρούχων, η εναπόθεση κρύων κομπρεσών στο μέτωπό του και στον αυχένα του και η παροχή δροσερού νερού να πιει (στην περίπτωση που δεν κάνει εμετούς). Ενδείκνυται επίσης η κατανάλωση υγρών χωρίς την προσθήκη ζάχαρης, καθώς επίσης και ισοτονικών ποτών. Στις πιο βαριές περιπτώσεις χορηγούμε και καρδιοτονωτικά και ειδικά φαρμακευτικά προϊόντα για την τόνωση της αναπνοής και καλούμε τον γιατρό. Οι βαριές μορφές ηλίασης μπορούν να προκαλέσουν βλάβες στα ζωτικά όργανα ή να οδηγήσουν ακόμα και στον θάνατο.

Ομάδες Υψηλού Κινδύνου

Ομάδες υψηλού κινδύνου είναι οι ηλικιωμένοι, τα παιδιά και όσοι αντιμετωπίζουν πρόβλημα στην υγεία τους. Παρ’όλα αυτά από την ηλίαση μπορεί να προσβληθεί ο οποιοσδήποτε αν δεν προσέξει και εκτεθεί για μεγάλο χρονικό διάστημα στις επιβλαβείς ηλιακές ακτίνες και ειδικά τις ώρες που η ακτινοβολία είναι κάθετη προς τη γη. Για να αποφύγουμε κρούσματα αφυδάτωσης, ηλίασης ή θερμοπληξίας, θα πρέπει να αποφεύγουμε την μακρά έκθεσή μας στον ήλιο και ιδιαίτερα τις μεσημεριανές ώρες που είναι και οι πιο επικίνδυνες, να καταναλώνουμε άφθονα υγρά, να αποφεύγουμε την κατανάλωση αλκοόλ, να χρησιμοποιούμε καπέλο, να κάνουμε ντους ή να βουτάμε στη θάλασσα συχνά, να φοράμε ανοιχτόχρωμα ρούχα που αντανακλούν τις ηλιακές ακτίνες, να φοράμε αντιηλιακή κρέμα με μεγάλο δείκτη προστασίας και γυαλιά ηλίου.

Leave a Reply