Χριστουγεννιάτικοι πειρασμοί : Να υποκύψω ;

Οι γιορτές έρχονται και κάθε χρόνο βασανιζόμαστε από τα ίδια ερωτήματα.
  • Πειράζει να φάω γλυκά τώρα τις γιορτές;
  • Ποια γλυκά να προτιμήσω; Τους κουραμπιέδες ή τα μελομακάρονα;
  • Πόσο μπορώ να φάω χωρίς μετά να νιώθω τύψεις και χωρίς να έχει επιπτώσεις στο βάρος μου;

Κουραμπιέδες VS Μελομακάρονα

Οι κουραμπιέδες και τα μελομακάρονα, τα δύο παραδοσιακά και πολύ δημοφιλή γλυκά των Χριστουγέννων, ξεκινούν για ακόμα μια χρονιά τον αγώνα τους για το ποιο θα επικρατήσει και θα στολίσει τα εορταστικά τραπέζια. Πολλοί δηλώνουν φανατικοί οπαδοί του κουραμπιέ, ενώ άλλοι πάλι δηλώνουν αμετανόητοι λάτρεις του μελομακάρονου. Υπάρχει όμως και μια κατηγορία που αναζητεί ποιο από τα δύο προσφέρει περισσότερα στην υγεία και ποιο είναι το λιγότερο επιζήμιο για τη σιλουέττα και το σωματικό βάρος. Όπως όλοι γνωρίζουμε, τα γλυκά, όταν αυτά καταναλώνονται με μέτρο, όχι μόνο δεν είναι επιζήμια για την υγεία, αλλά μπορούμε να επωφεληθούμε κιόλας από αυτά. Ο μύθος πως τα γλυκά είναι ο χειρότερος εχθρός της υγείας έχει πλέον, προς μεγάλη μας χαρά, καταρριφθεί οριστικά. Η σωστή και ισορροπημένη διατροφή, που περιέχει όλα τα στοιχεία και δεν αποκλείει τροφές, είναι και η πιο υγιεινή.

Τα «μελομένα» μελομακάρονα

Τα μελομακάρονα αποτελούν ένα από τα πιο αγαπημένα τρόφιμα των γιορτών. Ένα μελομακάρονο (κανονικού μεγέθους) αντιστοιχεί σε περίπου 120 θερμίδες. Πρόκειται για ένα παραδοσιακό γλυκό που πληρεί όλους τους κανόνες της διάσημης πλέον σε ολόκληρο τον πλανήτη μεσογειακής διατροφής, που αποτελεί πρότυπο διατροφής για καλή υγεία και μακροζωία. Με βάση του το μέλι, το ελαιόλαδο και το καρύδι, το μελομακάρονο, υπερτερεί των άλλων γλυκών, συνδυάζοντας τα τρία αυτά ευεργετικά συστατικά.
  • Το μέλι σύμφωνα με μελέτες χαρίζει μακροζωία, υγεία και ευεξία. Έχει άφθονες τονωτικές ιδιότητες αφού δρα κατά της κόπωσης και χαρίζει ζωντάνια και ενέργεια, ιαματικές ιδιότητες αφού αποτρέπει την εμφάνιση διαφόρων και μάλιστα σοβαρών νοσημάτων και μια αγαπημένη γλυκιά γεύση.
  • Το ελαιόλαδο, ως γνωστόν, είναι πηγή άφθονων μονοακόρεστων λιπαρών οξέων και διαφόρων βιοδραστικών συστατικών. Η διατροφική του αξία είναι γνωστή παγκοσμίως και αποτελεί βασικό συστατικό της λεγόμενης μεσογειακής διατροφής.
  • Τα καρύδια, όπως όλοι οι ξηροί καρποί, είναι πλούσια σε φυτικές ίνες και σε Ω3 καλά λιπαρά.

Οι «πασπαλισμένοι» κουραμπιέδες

Ο κουραμπιές, σε αντίθεση με το μελομακάρονο, υστερεί σε διατροφική αξία, αφού χρησιμοποιεί ζάχαρη και βούτυρο για βασικά συστατικά του. Παρ’όλα αυτά τα αμύγδαλα που βρίσκονται στον κουραμπιέ ανεβάζουν κάπως τη διατροφική του αξία, που όμως παραμένει αρκετά χαμηλότερη από εκείνη του μελομακάρονου.

Συμπερασματικά

Παρά το γεγονός πως και τα δύο αγαπημένα γλυκά παρουσιάζουν την ίδια περίπου θερμιδική αξία, το μελομακάρονο κατέχει πολλές ευεργετικές για τον οργανισμό ιδιότητες και υπερτερεί του κουραμπιέ σε διατροφική αξία. Τόσο βέβαια το μελομακάρονο, όσο και ο κουραμπιές, παραμένουν πάντα αγαπημένα γλυκά, άρρηκτα συνδεδεμένα με τις γιορτές και με αναμνήσεις οικογενειακών συγκεντρώσεων. Όταν λοιπόν η κατανάλωσή τους γίνεται με μέτρο, μόνο θετικά αποτελέσματα μπορούμε να δούμε για τον οργανισμό μας, που ούτε τα κιλά μας θα επηρεάσει ούτε τη σιλουέττα μας. Χαρείτε λοιπόν άφοβα και χωρίς τύψεις αλλά πάντοτε με σύνεση τις «γλυκές αμαρτίες» των γιορτών.

Leave a Reply