Τα κρυφά οφέλη των «απαγορευμένων» τροφών

Υπάρχουνε τροφές που οι περισσότεροι από μας τις αποφεύγουνε, είτε γιατί θεωρούνται ανθυγιεινές είτε παχυντικές. Με συγκεκριμένες οδηγίες όμως από τους ειδικούς για τη ποσότητα και τη συχνότητά τους στην κατανάλωση έχουνε μια πολύ ευεργετική επίδραση στον οργανισμό. Τροφές που μέχρι χτες ούτε που σκεφτόσασταν να τις συμπεριλάβετε στο διατροφικό σας πρόγραμμα τώρα αποδεικνύονται σημαντικές και ίσως και απαραίτητες.   Καφές Διεγερτικός, βοηθά στην δυσκοιλιότητα ενώ συνδέεται ταυτόχρονα με τη μικρότερη πιθανότητα εμφάνισης καρκίνου του παχέος εντέρου. 1-2 φλιτζάνια την ημέρα είναι ιδανική ποσότητα κατανάλωσης και μάλιστα χωρίς την προσθήκη ζάχαρης ή γάλατος δεν επιβαρυνόμαστε σε θερμίδες. Ψωμί Αποτελεί την κύρια πηγή ενέργειας του οργανισμού μας γι αυτό αν αποκλείσουμε τους υδατάνθρακες από τη διατροφή μας θα νιώσουμε εξάντληση και θα μας λείψουν σημαντικά θρεπτικά συστατικά. Οι υδατάνθρακες πρέπει να αποτελούν περίπου το 50% των ημερήσιων θερμίδων. Καλό είναι να προτιμάμε τα προϊόντα ολικής άλεσης ή τα μαύρα ζυμαρικά και να συνηθίσουμε στο βράσιμο ή ψήσιμο της πατάτας αντί του τηγανίσματος. Σοκολάτα Από τις πρώτες τροφές που αποχωριζόμαστε αμέσως μόλις ξεκινήσουμε μια δίαιτα ή μια ισορροπημένη διατροφή. Μια μικρή ποσότητα όμως των 10-15 γρ. (ίση δηλαδή μ ένα σοκολατάκι) κάθε άλλο παρά επώδυνο είναι. Αντίθετα προκαλεί ευφορία , έχει αντικαταθλιπτική δράση, και περιέχει σημαντικές ποσότητες φωσφόρου, μαγνησίου, και λιποδιαλυτών βιταμινών. Συγκεκριμένα η μαύρη σοκολάτα συμβάλλει στη μείωση της αρτηριακής πίεσης. Παγωτό Είναι πλούσιο σε πρωτεΐνες και ασβέστιο όπως ένα ποτήρι γάλα. Προτιμάμε τα παγωτά με χαμηλά λιπαρά ,μειωμένη ζάχαρη και χωρίς επικάλυψη σοκολάτας και αποφεύγουμε παγωτά με πολλά υλικά όπως σιρόπι, μπισκότα κλπ. Μια πολύ ελαφριά επιλογή είναι οι γρανίτες, το σορμπέ και το παγωμένο γιαούρτι με φρούτα. Αλκοόλ Το αλκοόλ συμβάλλει στην καλή λειτουργία των αγγείων και περιορίζει τον κίνδυνο εμφάνισης καρδιαγγειακών νοσημάτων . Οι καλύτερες επιλογές είναι το κόκκινο κρασί και η μπύρα. Γενικά η κατανάλωση αλκοόλ με μέτρο ωφελεί τον οργανισμό αντί να τον επιβαρύνει. Ξηροί καρποί Συμβάλλουν στη μείωση τόσο της ολικής όσο και της «κακής» χοληστερίνης. Επίσης έχει παρατηρηθεί ότι όσοι καταναλώνουν συστηματικά ξηρούς καρπούς έχουν μικρότερο κίνδυνο ανάπτυξης καρδιαγγειακών νοσημάτων. Οι διαιτολόγοι συστήνουν μικρή ποσότητα καθημερινά ίση με το ¼ της κούπας. Καλύτερη επιλογή είναι σαφώς οι ανάλατοι.

Leave a Reply