Μέτρο και στο … καθισιό !

Το μέτρο είναι η λύση στην παχυσαρκία ! Μετά από πολλές άκαρπες προσπάθειες να ξεκινήσεις γυμναστήριο, χορό, γιόγκα ή κάποιο άθλημα, έχεις καταλήξει πως δεν είσαι και ιδιαίτερα ενεργητικός τύπος. Σου αρέσει το καθισιό και οι ατελείωτες ώρες σε έναν καναπέ με ένα βιβλίο στο χέρι ή μπροστά από την τηλεόραση. Το σίγουρο είναι ένα : ΔΕΝ ΠΡΟΚΕΙΤΑΙ ΝΑ ΓΙΝΕΙΣ ΑΠΟ ΤΗ ΜΙΑ ΜΕΡΑ ΣΤΗΝ ΑΛΛΗ Ο ΥΠΕΡΔΡΑΣΤΗΡΙΟΣ ΤΥΠΟΣ ΠΟΥ ΘΑ ΑΓΑΠΗΣΕΙ ΤΟ ΓΥΜΝΑΣΤΗΡΙΟ ΚΑΙ ΘΑ ΛΑΤΡΕΨΕΙ ΤΗ ΣΩΜΑΤΙΚΗ ΑΣΚΗΣΗ ! Αυτό που χρειάζεσαι λοιπόν, δεν είναι να καταπιέσεις για ακόμα μια φορά τον εαυτό σου ώστε να γίνει κάτι που στην πραγματικότητα δεν είναι, αλλά απλά να κρατήσεις κάποιες ισορροπίες ... ένα μέτρο στο καθισιό !

Τι εννοούμε λέγοντας “μέτρο στο καθισιό” ;

Νο 1 : Οι έχοντες πολύ “δραστήρια” εργασία

Στην περίπτωση εκείνη που η δουλειά σου επιβάλλει πολλές ώρες ορθοστασίας και κοπιαστικής σωματικά εργασίας, τότε μπορείς γυρνώντας σπίτι σου απλά να ηρεμήσεις στον καναπέ σου και να ξεκουράσεις το ταλαιπωρημένο κορμί σου.

Νο 2 : Οι έχοντας “καθιστική” εργασία

Αντιθέτως, οι έχοντες μια εργασία σε κάποιο γραφείο, με πολλές ώρες σε μια καρέκλα μπροστά από έναν υπολογιστή, χρειάζονται κάποια σωματική “τόνωση¨μετά από τόσες ώρες απραξίας.

ΣΗΜΕΙΩΣΗ : Μια ημέρα καθιστικής εργασίας απαιτεί ΤΟΥΛΑΧΙΣΤΟΝ 2 ώρες ορθοστασίας την ημέρα ώστε να ενεργοποιούνται οι μύες !

Πρέπει δηλαδή να πηγαίνω μετά τη δουλειά για 2 ώρες γυμναστήριο ;

ΟΧΙ ! Ιδανικά, καλό θα ήταν (τουλάχιστον 2 – 3 φορές την κάθε εβδομάδα) να ασχολείσαι με κάποια σωματική δραστηριότητα που θα κρατήσει το σώμα σου νέο και ζωντανό και θα τονώσει το πνεύμα σου. Ωστόσο, στην περίπτωση που δεν αντέχεις οποιαδήποτε μορφή σωματικής άσκησης, προσπάθησε απλά να εξασφαλίσεις 2 ώρες της ημέρας για να είσαι όρθια.

Μικρά παραδείγματα :

  • την ώρα που μαγειρεύεις
  • την ώρα που σιδερώνεις
  • την ώρα που καθαρίζεις το σπίτι
  • την ώρα που γυρνάς από τη δουλειά σου με το λεωφορείο (ΜΗΝ ΚΑΤΣΕΙΣ ! ΜΕΙΝΕ ΟΡΘΙΟΣ!)
  • την ώρα που περιμένεις στην ουρά να πληρώσεις κάποιον λογαριασμό
  • την ώρα που πας σουπερμάρκετ
  • την ώρα που βγαινεις για ψώνια
  • την ώρα που πινεις σε κάποιο μπαρ το ποτό σου (ΜΕΙΝΕ ΟΡΘΙΟΣ ΣΤΗΝ ΜΠΑΡΑ ΚΑΙ ΜΗΝ ΠΑΡΕΙΣ ΣΚΑΜΠΟ !)

ΣΗΜΕΙΩΣΗ : Απλά 2 ώρες την ημέρα είναι αρκετές για να κάνεις όλες τις δουλειές σου και παράλληλα να επανακτήσει το σώμα σου την ζωντάνια του !

Οι γιατροί προειδοποιούν, πως το παρατεταμένο καθισιό μπορεί να προκαλέσει σημαντικά προβλήματα, όπως πόνους στη μέση ή τον αυχένα, αλλά και σοβαρές ασθένειες όπως ο σακχαρώδης διαβήτης τύπου 2, η παχυσαρκία αλλά και ο κάποιες μορφές καρκίνου.

ΣΗΜΕΙΩΣΗ : Με μια 8ωρη καθιστική εργασία, υπολογίζεται πως ένα άτομο περνάει το χρόνο του σε μια καρέκλα περίπου 9 ώρες συνολικά ! Ένα τέτοιο νούμερο αντιστοιχεί σε ένα συντριπτικό ποσοστό της τάξης του 60 % του ωφέλιμου ημερήσιου χρόνου του (δηλαδή του χρόνου που περνάει ξύπνιο μέσα σε 24 ώρες) !

ΣΥΜΒΟΥΛΗ : Αφήστε την καρέκλα σας και κάντε τα τηλεφωνήματά σας όρθιοι !

Leave a Reply