Spring Diet : Δίαιτα … ανοιξιάτικη !

Η διάθεσή μας γίνεται πιο ανάλαφρη με τον ερχομό της άνοιξης ... αλλά και η διατροφή μας ! Το κρύο σιγά – σιγά υποχωρεί και αφήνει τη θέση του σε όμορφες ηλιόλουστες και ζεστές ημέρες. Η φύση αρχίζει να αναγεννάται, τα δέντρα και τα λουλούδια να ανθίζουν, και όλα γίνονται πιο όμορφα γύρω μας. Με την υποχώρηση του τσουχτερού χειμωνιάτικου κρύου, ο οργανισμός σταματάει να ζητά λίπος και η διατροφή μας γίνεται πολύ πιο εύκολα διαχειρίσιμη σε σχέση με τα βαριά χειμωνιάτικα πρωινά που νιώθουμε έλλειψη δυνάμεων και το κρύο να μας κυριεύει ! Τα φρέσκα φρούτα και τα λαχανικά υπάρχουν σε αφθονία και μπαίνουν δυναμικά στα γεύματά μας, ρίχνοντας κατά πολύ τη θερμιδική τους αξία ! Το ευχάριστο ποιο είναι ; Ήρθε η άνοιξη και χορταίνουμε πολύ πιο εύκολα ... άρα καιρός για ΔΙΑΙΤΑ !

Αντίο κιλάκια του χειμώνα !”

Τα παραπανίσια κιλάκια του χειμώνα είναι πραγματικότητα για όλους μας. Λίγο τα Χριστούγεννα και τα απίστευτα εδέσματα του χριστουγεννιάτικου τραπεζιού, λίγο οι ατελείωτες βαριές και παγωμένες χειμωνιάτικες βραδιές μπροστά από την τηλεόραση ... και η ζυγαριά (δυστυχώς !) δεν ξέρει να λέει ψέματα ! Με τη διάθεση ανεβασμένη πλέον, με τον καιρό ήπιο και γλυκό σαν καραμέλα και με την προοπτική του καλοκαιριού μπροστά μας, ήρθε η ώρα να απαλλαγούμε από τα χειμωνιάτικα κιλάκια και να προετοιμαστούμε για το καλοκαίρι ! Η σωστή διατροφή είναι το παν για το αδυνάτισμα και δεν νοείται σωστή διατροφή χωρίς φρούτα και λαχανικά ... άλλωστε η διατροφή της άνοιξης είναι ταυτόσημη με πολύχρωμα φρούτα και λαχανικά γεμάτα βιταμίνες και πολύτιμες φυτικές διαιτητικές ίνες ! Δεν είναι ότι το χειμώνα δεν τρώμε λαχανικά ή φρούτα, αλλά (όπως σίγουρα έχετε διαπιστώσει όλοι !) ενώ το καλοκαίρι μπορείς να χορτάσεις με μια σαλάτα μόνο ... το χειμώνα αυτό είναι αδύνατο ! ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑ : Η πιο κατάλληλη εποχή του χρόνου για να ξεκινήσουμε μια δίαιτα / ισορροπημένη διατροφή είναι η άνοιξη, που ο οργανισμός λόγω ζέστης δεν αποζητά τόσο πολύ λιπαρές τροφές όσο τον κρύο χειμώνα !

Βασικοί κανόνες της Spring Diet

Νο 1 κανόνας : Τρώω πολλές σαλάτες

Βασικό κομμάτι κάθε γεύματος θα πρέπει να είναι τα λαχανικά και όχι άλλες κατηγορίες τροφίμων όπως τα ζυμαρικά ή το κρέας ! Φρέσκα κομμένα λαχανικά (σε διάφορα χρώματα ώστε να καλύπτουν μεγάλο φάσμα βιταμινών και πολύτιμων ιχνοστοιχείων) πρέπει να καλύπτουν το μεγαλύτερο μέρος του πιάτου μας, και να παίζουν πρωταρχικό ρόλο στη διατροφή μας. ΣΗΜΕΙΩΣΗ : Οι πολλές φυτικές ίνες των λαχανικών παίζουν καθοριστικό ρόλο στην διεξαγωγή της δίαιτας, αφού δημιουργούν έντονο αίσθημα κορεσμού και αποτρέπουν το τσιμπολόγημα που οδηγεί σε αύξηση του σωματικού βάρους ! Φτιάχνουμε λοιπόν όμορφα πολύχρωμα πιάτα από φρέσκα λαχανικά της αρεσκείας μας, και δεν φοβόμαστε να εξερευνούμε νέους γευστικούς συνδυασμούς που δε θα μας κάνουν να βαριόμαστε και θα μας προσφέρουν διαφορετικό γευστικό αποτέλεσμα, διαφορετική ικανοποίηση, αλλά και διαφορετικά οφέλη στον οργανισμό !

Νο 2 κανόνας : Τρώω σπόρους και ξηρούς καρπούς

Ένας υγιής τρόπος να διώξεις την πείνα σου εύκολα είναι οι ξηροί καρποί και τα σπόρια, που είναι επίσης πλούσια σε φυτικές ίνες, αλλά και σε ωφέλιμα Ω – 3 καλά λιπαρά οξέα. Μόνο 1 – 2 κουταλιές της σούπας ανάμεικτοι ξηροι καρποί και σπόρια σε μια σαλάτα μπορούν να κάνουν την απόλυτη διαφορά ! Τα ποσά ενέργειας με τα οποία μας διοχετεύουν είναι μεγάλα και τα οφέλη προς τον οργανισμό ακόμα μεγαλύτερα ! ΣΗΜΕΙΩΣΗ : Προσοχή όμως ! Μην το παρακάνεις με τους ξηρούς καρπούς, γιατί παρά την μεγάλη διατροφική τους αξία, είναι αρκετά υψηλά και σε θερμιδική αξία ! Μπορείς να τα χρησιμοποιείς σε σαλάτες, μέσα στα φαγητά, σε σάλτσες ... ακόμα και ως πανάρισμα για τα κρεατικά !

Νο 3 κανόνας : Ψάρια και θαλασσινά

Τα ψάρια και τα θαλασσινά είναι μια υγιεινή και ωφέλιμη πρόταση διατροφής για κάαθε εποχή και όχι μόνο την άνοιξη ... αλλά ειδικά την άνοιξη, σε συνδυασμό με μια θρεπτική σαλάτα, δημιουργούν ένα ολοκληρωμένο και σούπερ – δυναμωτικό γεύμα (με πολύ χαμηλή θερμιδική αξία !).

Νο 4 κανόνας : Ωμοφαγία

Την άνοιξη δε χρειάζεται μεγάλη πρόσληψη κόκκινου κρέατος ( 1 – 2 φορές την εβδομάδα είναι υπερ-αρκετές), και είναι μια καλή ευκαιρία για μείωση και των κορεσμένων λιπαρών. Αποφεύγουμε λοιπόν τα τηγανητά και προτιμούμε (όπου αυτό είναι εφικτό) μια ωμή εκδοχή των γευμάτων μας. Λαχανικά ωμά λοιπόν (και όχι μαγειρεμένα και κυρίως όχι τηγανητά), κοτόπουλο – κρέας - ψάρι χωρίς πέτσα (και κατά προτίμηση βραστό ή ψητό και όχι τηγανητό), κι πατάτες φούρνου ή βραστές και όχι τηγανητές !

Νο 5 κανόνας : Όσπρια

Τα όσπρια παίζουν πάντα και κάθε εποχή γιατί η τεράστια διατροφική τους αξία (αλλά και η ικανότητά τους να προκαλούν έντονο αίσθημα κορεσμού και να μειώνουν αισθητάα την όρεξη) είναι αναντικατάστατη !

Νο 6 κανόνας : Φρούτα

Φυσικά τα φρούτα σε κάθε τους μορφή (φρουτοσαλάτες, χυμοί, smoothies, σε φαγητά, σε σαλάτες, στο γιαούρτι) είναι απαραίτητα για την ολοκλήρωση ενός τέλειου διατροφικού υγιεινού πλάνου με στόχο την απώλεια βάρους. Βιταμίνες και αδυνάτισμα πάνε άλλωστε μαζί !

Leave a Reply