ΕΝΤΥΠΩΣΙΑΚΟ : «Νεύρο-marketing» στα Σούπερ Μάρκετ !!

Νεύρο- marketing : Κλάδος του marketing που μελετά πώς ο ανθρώπινος εγκέφαλος παίρνει αποφάσεις σχετικά με την καταναλωτική συμπεριφορά. Έχετε αναλογιστεί ποτέ φεύγοντας από ένα super market πόσα προϊόντα αγοράσατε που σας ήταν απολύτως άχρηστα; Έχει αποδειχτεί ότι μόνο το 40 % των ειδών που αγοράζουμε βρίσκονται στην «λίστα» μας. Γιατί συμβαίνει όμως αυτό; Είναι απλά τυχαίο γεγονός; ΚΑΘΟΛΟΥ ! 1. Το πρώτο πράγμα που θα συναντήσει κανείς μπαίνοντας μέσα σ΄ ένα τέτοιο κατάστημα είναι τα φρούτα και τα λαχανικά. Οι ψυχολόγοι εξηγούν ότι το να αγοράσει κανείς υγιεινές τροφές στην αρχή, του δημιουργεί λιγότερες τύψεις για τα ανθυγιεινά προϊόντα που θα αγοράσει μετέπειτα. 2. Σκεφτείτε πόσους διαδρόμους πρέπει να διασχίσετε προκειμένου να φτάσετε στα είδη πρώτης ανάγκης π.χ.: γάλα, ψωμί ( που στην πραγματικότητα μπήκατε για να αγοράσετε μόνο αυτά.) Αντικρίζοντας ένα σωρό από άλλα προϊόντα στην διαδρομή έχετε σίγουρα αυξήσει τις αγορές σας.) 3. Τίποτα φυσικά δεν είναι τυχαίο και στον τρόπο που τοποθετούνται επίσης τα προιόντα πάνω στα ράφια. Στα ψηλά ράφια βρίσκει κανείς τα ακριβά είδη, στα χαμηλά τα πιο φτηνά, και στα μεσαία….που «τυγχάνει» να βρίσκονται στο μέσο ύψος του ματιού του καταναλωτή (1,50 - 1,65) τοποθετούνται τα πιο αναγνωρίσιμα προϊόντα. (οι μεγάλες εταιρίες πληρώνουν για να μπούν τα προϊόντα τους στα συγκεκριμένα ράφια) 4. Το ίδιο ισχύει και για τα ράφια που βρίσκονται στο τέλος του διαδρόμου. Θεωρούνται δηλαδή τα «καλύτερα» ράφια γιατί είναι ορατά στους καταναλωτές από διάφορα σημεία του καταστήματος. Εκεί θα βρείτε συνήθως τις προσφορές (που μόνο προσφορές δεν είναι γιατί : Α) Έχουν πακέτα 2 προϊόντων μαζί στην τιμή 'δήθεν' της μιας, ενώ αν παρατηρήστε οι συσκευασίες είναι μικρότερες των συνηθισμένων) Β) Τα προϊόντα που προσφέρονται με κάποιο δώρο στην συσκευασία έχουν πάντα υψηλότερη τιμή από την κανονική) 5. Κουπόνια αγορών : Με αγορές συγκεκριμένων ποσών που καθορίζει το κάθε ένα super market ο καταναλωτής κερδίζει κάποιο δώρο. Δεν είναι λίγες όμως οι φορές που ο καταναλωτής προκειμένου να το κερδίσει αυτό ψωνίζει και προϊόντα που δεν θα ψώνιζε αλλιώς προκειμένου να φτάσει το απαιτούμενο ποσό. 6. Ότι απευθύνεται σε μικρά παιδιά βρίσκεται πάντα στα χαμηλότερα ράφια. Έτσι το παιδί τα πιάνει χωρίς τη βοήθεια του γονέα με αποτέλεσμα το καλάθι να γεμίζει χωρίς να το πάρουμε χαμπάρι. 7. Τέλος, στο βάθος κάθε super market βρίσκεται πάντα ένας φούρνος. Το φρεσκοψημένο ψωμί που μυρίζει σε όλο το χώρο του καταστήματος ανοίγει την όρεξη για περιττές αγορές. Σημαντικό να τονιστεί ότι πολλά super market ρίχνουν «οσμές» ψωμιού στον εξαερισμό του καταστήματος ! Τυχαίο ;; Βλέπετε λοιπόν τι κρύβεται πίσω από τη λέξη marketing ; Όλα αυτά που ένα απλό και απονήρευτο μάτι δεν μπορεί να τα δει . Την επόμενη φορά λοιπόν που θα επισκεφτείτε έναν τέτοιο χώρο ,θυμηθείτε :
  • Να έχετε μια λίστα γραμμένη με τα απαραίτητα και να μείνετε πιστοί σε αυτήν.
  • Προτιμήστε το μικρό καλάθι. Το μεγάλο σας παρασύρει σε περιττές αγορές.
  • Μην αγοράζετε προιόντα μόνο και μόνο επειδή βρίσκονται σε προσφορά.
  • Ρίξτε μια ματιά στο καλάθι σας πριν φτάσετε στο ταμείο.
  • Μην πηγαίνετε ποτέ πεινασμένοι στο super market.

3 Comments

  1. alexoukos April 14, 2011
  2. doly April 14, 2011
  3. stamstam13 April 14, 2011

Leave a Reply