Μικρά μυστικά για καλό ύπνο (Μέρος Β)

  • Μην βιαστείτε να πείτε ότι έχετε πρόβλημα εάν κοιμάστε λιγότερο ή περισσότερο από 8 ώρες. Η φυσιολογική διάρκεια ύπνου είναι 7-9 ώρες καθημερινά, ωστόσο η ιδανική διαφέρει από άνθρωπο σε άνθρωπο (ανάλογα με την εργασία ,την ηλικία κ.τλ.). Οι απαιτήσεις μας σε ύπνο μειώνονται όσο μεγαλώνουμε.
  • Προσοχή στο στρώμα. Επιλέξτε ένα αναπαυτικό στρώμα (ούτε πολύ σκληρό ούτε πολύ μαλακό) και φροντίστε να το διατηρείτε σε καλή κατάσταση. Εξίσου προσεκτικά διαλέξτε μαξιλάρια και σεντόνια. Καλής ποιότητας μαξιλάρια που ανανεώνονται τακτικά και βαμβακερά σεντόνια αποτελούν απαραίτητες προϋποθέσεις για ένα καλό ύπνο.
  • Μην τρώτε λιπαρά γεύματα αλλά και μην πέφτετε στο κρεβάτι χωρίς να έχετε φάει. Τα βαριά φαγητά επηρεάζουν τη λειτουργία του πεπτικού συστήματος ενώ η ανεπαρκής λήψη τροφής προκαλεί υπογλυκαιμία που επηρεάζει τον εγκέφαλο και δυσχεραίνει τη διαδικασία του ύπνου. Καταναλώστε τρόφιμα όπως ρύζι, μακαρόνια, σαλάτες, φρούτα.
  • Πείτε όχι σε διεγερτικες ουσίες όπως την καφεΐνη και τη νικοτίνη. Διεγείρουν το κεντρικό νευρικό σύστημα, αυξάνουν τους παλιούς της καρδιάς και ανεβάζουν την πίεση με αποτέλεσμα ο οργανισμός να βρίσκεται σε υπερένταση.
  • Το αλκοόλ είναι εχθρός του ποιοτικού ύπνου. Τα οινοπνευματώδη ποτά μπορεί να μας χαλαρώνουν και έτσι να μας βοηθούν να αποκοιμηθούμε γρήγορα, έχουν όμως και διουρητική δράση, γεγονός που επηρεάζει τον φυσιολογικό κύκλο του ύπνου.
  • Μην πέφτετε για ύπνο αν δεν είστε κουρασμένοι αλλά και μην μένετε μακριά από το κρεβάτι όταν αισθάνεστε νυσταγμένοι και το σώμα σας ζητά ξεκούραση. Και στις δυο περιπτώσεις ¨αγνοείτε¨ τα μηνύματα που σας στέλνει ο οργανισμός σας.
  • Εάν ξυπνησετε κατά τη διάρκεια του ύπνου, αποφύγετε να σηκωθείτε από το κρεβάτι και απλά γυρίστε πλευρό και σκεφτείτε κάτι ουδέτερο. Εάν δεν τα καταφέρετε μετά από 15-20 λεπτά, τότε πηγαίνετε σε άλλο δωμάτιο χωρίς όμως να ανάψετε έντονο φως.
  • Μην κοιτάτε το ρολόι κάθε φορά που δυσκολεύεστε να κοιμηθείτε. ´Ετσι, θα αγχώνεστε περισσότερο βλέποντας τα λεπτά της ώρας να περνούν.
  • Μην παραλείπετε να αερίζετε καθημερινά το υπνοδωμάτιο. Το καθαρό περιβάλλον του χώρου που κοιμάστε είναι απαραίτητη προϋπόθεση για ένα καλό και ποιοτικό ύπνο.

Leave a Reply