Μικρά μυστικά για καλό ύπνο (Μέρος Α)

Ακολουθήστε μερικές χρήσιμες συμβουλές για να εξασφαλίσετε έναν «ποιοτικό» και ξεκούραστο ύπνο.

  • Η σωστή θερμοκρασία του δωματίου εξασφαλίζει καλό ύπνο.Φροντίστε το υπνοδωμάτιο να μην είναι ούτε πολύ κρύο ούτε πολύ ζεστό και βεβαιωθείτε ότι δεν μπαίνει αέρας ή ζέστη από τα παράθυρα.
  • Ρυθμίστε τον φωτισμό ανάλογα με τις προτιμήσεις σας αλλά σε καμία περίπτωση μην κοιμάστε σε υπνοδωμάτιο με έντονο φως. Το δωμάτιο πρέπει να είναι αρκετά σκοτεινό και τα παράθυρα κλειστά ή να καλύπτονται με σκουρόχρωμες κουρτίνες. Εναλλακτικά, φορέστε μάσκα ύπνου.
  • Κρατήστε έξω από το υπνοδωμάτιο τους ήχους, απομακρύνοντας ο,τιδήποτε παράγει θόρυβο (ρολόι, τηλεόραση, ανεμιστήρας). Επίσης μπορείτε να χρησιμοποιήσετε ωτασπίδες, αλλά σε αυτή την περίπτωση βεβαιωθείτε ότι έχετε τη δυνατότητα να ακούσετε ήχους όπως π.χ. του ξυπνητηριού.
  • Αφήστε τις έγνοιες και το άγχος για άυριο. Κάθε φορά που ξαπλώνετε στο κρεβάτι, φροντίστε να έχετε «αδειάσει» το μυαλό σας από σκέψεις και ανησυχίες. Ένας καλός τρόπος για να το πετύχετε αυτό είναι να κάνετε ασκήσεις χαλάρωσεις ή να σκεφτείτε μια εικόνα που σας ηρεμεί.
  • Επιλέξτε άνετο κρεβάτι, ιδιαίτερα εάν το μοιράζεστε με άλλο άτομο. Τόσο σε πλάτος όσο και σε μήκος το κρεβάτι πρέπει να σας εξασφαλίζει αρκετό χώρο και άνεση κινήσεων.
  • Βάλτε πρόγραμμα στον ύπνο. Προσπαθήστε να κοιμάστε και να ξυπνάτε περίπου την ίδια ώρα κάθε μέρα. Μεαυτόν το τρόπο το βιολογικό σας ρολόι διατηρείται ρυθμισμένο.
  • Η ρουτίνα κάνει καλό στον ύπνο. Πριν πέσετε στο κρεβάτι επαναλάβετε όλες τις κινήσεις που κάνετε πριν τον ύπνο (π.χ. βούρτσισμα δοντιών, ζεστό μπάνιο). Προετοιμάστε τον εαυτό σας για χαλάρωση ακούγοντας απαλή μουσική ή χαμηλώνοντας το φώτα.
  • Γυμναστείτε. Η σωματική άσκηση συμβάλλει στον καλό ύπνο αρκεί να γίνεται το πρωί ή νωρίς το απόγευμα. Αντίθετα, όταν γυμναζόμαστε αργά το απόγευμα ή το βράδυ, ο οργανισμός βρίσκεται σε υπερδιέγερση με αποτέλεσμα να μην μπορεί να ηρεμήσει για να κοιμηθεί.
  • Σταματήστε να δουλεύετε. Κλείστε τον υπολογιστή ή ο,τιδήποτε άλλο σχετίζεται με την εργασία σας δυο ώρες πριν πέσετε να κοιμηθείτε. Έτσι, μυαλό και σώμα χαλαρώνουν και προετοιμάζονται για έναν καλό ύπνο.
  • Δώστε προτεραιότητα στον βραδινό ύπνο. Εάν θέλετε να κοιμηθείτε το μεσημέρι , προσπαθήστε να το κάνετε πριν τις 15.00 και σίγουρα όχι για περισσότερο από μισή ώρα. Με αυτόν τον τρόπο, δεν διαταράσσεται το πρόγραμμα του νυχτερινού ύπνου.

Leave a Reply