TRX: “Η Τελευταία Λέξη” στο χώρο της Γυμναστικής

Όταν ο Randy Hetrick, μέλος του πληρώματος υποβρυχίου του Αμερικάνικου πολεμικού ναυτικού, για να κρατήσει τη φυσική του κατάσταση γυμναζόταν με δύο αυτοσχέδιους ιμάντες κρεμασμένους από το κρεβάτι του, δε φανταζόταν ότι ανακάλυπτε την τελευταία λέξη στο χώρο της γυμναστικής παγκοσμίως. Το TRX είναι ένα πολύπλευρο όργανο γυμναστικής, προσφέρει ποικιλία πολυεπίπεδων ασκήσεων (3D) που γίνονται με το βάρος του σώματος. Θεωρείται τρόπος εκγύμνασης αντίστασης ενώ το κύριο προσόν του είναι ότι μπορούμε να το χρησιμοποιήσουμε οπουδήποτε, από το σπίτι μας μέχρι και έξω στη φύση. Βελτιώνει τη δύναμη του κέντρου του σώματος μας (core), όπως και τη δύναμη στις αρθρώσεις και το μυϊκό σύστημα, αναπτύσσοντας σταθερότητα σε όλο το σώμα. Λόγω της απαίτησης συμμετοχής του κορμού (core),  το TRX μετατρέπει κάθε άσκηση και κίνηση σε εκγύμναση όλου του σώματος ενώ χρησιμοποιεί ταυτόχρονα πολλές μυϊκές ομάδες και αρθρώσεις, ελαττώνοντας έτσι τις πιθανότητες τραυματισμών. Το σύστημα αυτό μπορεί να χρησιμοποιηθεί σχεδόν από όλες τις ομάδες του πληθυσμού, ανεξαρτήτου φύλου και ηλικίας, καθώς με την τροποποίηση της θέσης του σώματος του ασκούμενου κατά την εκτέλεση των ασκήσεων, οι ασκήσεις μπορούν να γίνουν από πάρα πολύ εύκολες για αρχάριους μέχρι πάρα πολύ δύσκολες για προχωρημένους και αθλητές ενώ αντενδείξεις υπάρχουν μόνο για τα άτομα που ο τραυματισμός τους τους απαγορεύει να γυμνασθούν γενικά. Η διάρκεια άσκησης είναι γύρω στα 30 λεπτά με μια ώρα και περιλαμβάνει αρκετούς συνδυασμούς ασκήσεων που καλύπτουν όλες τις μυϊκές ομάδες με στόχους όπως η απώλεια βάρους και η σύσφιξη και μυϊκή ενδυνάμωση. Η χρήση του ακόμα και στο σπίτι είναι εύκολη για άτομα που έχουν κάποια εμπειρία και βρίσκονται σε ένα αρκετά καλό επίπεδο φυσικής κατάστασης. Μπορεί, ωστόσο, να προκληθούν τραυματισμοί, τόσο σε έμπειρους όσο και σε αρχάριους και γι’ αυτό είναι καλύτερα η χρήση του να γίνεται υπό την επίβλεψη γυμναστή. Περισσότερες πληροφορίες για εξοπλισμό TRX δείτε εδώ      

Leave a Reply