Βιταμίνες και… πού τις βρίσκουμε;

  • Όλοι ξέρουμε ότι το πορτοκάλι είναι πλούσιο σε βιταμίνη C. Πόσοι όμως γνωρίζουν ότι υπάρχουν τροφές το ίδιο συνηθισμένες στην καθημερινή μας ζωή που περιέχουν πολύ μεγαλύτερη ποσότητα βιταμίνης C από αυτό; Η κόκκινη πιπεριά λόχου χάρη, έχει υπερδιπλάσια ποσότητα από το πορτοκάλι. Συγκεκριμένα έχει 140mg/100gr, τη στιγμή που το πορτοκάλι έχει 55mg/100gr. Λίγο πιο πάνω επίσης από το πορτοκάλι βρίσκεται και το ακτινίδιο με 60mgr/100gr. Άλλες πηγές της βιταμίνης αυτής είναι : η κίτρινη και πράσινη πιπεριά, τα λεμόνια, οι φράουλες, το σπανάκι, ο μαϊντανός, οι ντομάτες, τα μανταρίνια και το μπρόκολο. Η βιταμίνη C είναι απαραίτητη για τους καπνιστές ,οι οποίοι πρέπει να δίνουν 100gr/ημέρα στον οργανισμό τους, σε σχέση με τους μη καπνιστές που συνιστάται 60gr/ημέρα.
  • Η βιταμίνη Ε βρίσκεται σε πολλές τροφές και σε ικανοποιητικές ποσότητες. Περιέχεται στο λάδι, τα πράσινα λαχανικά, τους ξηρούς καρπούς, το αβοκάντο, το μοσχάρι. Το λάδι αποφύγετε να το τηγανίζετε γιατί καταστρέφεται η βιταμίνη. Προτιμήστε βράσιμο ή ψήσιμο ή ακόμα καλύτερα χωρίς τίποτα από όλα αυτά.
  • Η βιταμίνη Β12 περιέχεται στο κρέας, το ψάρι, τα πουλερικά . Σημαντικότερη πηγή της όμως είναι το συκώτι. Συνήθως οι χορτοφάγοι έχουν έλλειψη από αυτή τη βιταμίνη και είναι λογικό, αφού η διατροφή τους δεν συμπεριλανβάνει αυτές τις τροφές.
  • Τη βιταμίνη Κ ο οργανισμός τη συνθέτει από μόνος του και είναι απαραίτητη για την πήξη του αίματος. Υπάρχουν όμως και τροφές που περιέχουν αυτή τη βιταμίνη και αυτές είναι : το αυγό, το κρέας, τα γαλακτοκομικά, το λάχανο, το μπρόκολο.
  • Πλούσια σε Β1, Β2 και Β3 είναι τα αμυλούχα τρόφιμα : πατάτες, ρύζι, μακαρόνια. Η Β1 περιέχεται επίσης στο χοιρινό κρέας, το σολομό, τη ντομάτα, το μαρούλι και το αυγό.
  • Κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης αυξάνονται οι ανάγκες σε φυλλικό οξύ(ή αλλιώς φολικό οξύ), πηγές του οποίου είναι τα φασόλια, οτο σπανάκι, το μπρόκολο, το μαρούλι, το λάχανο,τα δημητριακά ολικής άλεσης, τα αυγά, οι μπανάνες, τα αμύγδαλα και το γάλα. Συχνά οι εγκυμονούσες παίρνουν συμπληρώματα φυλλικού οξέος.

Leave a Reply