Πόσο υγιεινά είναι τα καλαμαράκια ;

Τα καλαμαράκια, αν και αποτελούν βασική τροφή κατά την περίοδο της νηστείας, είναι ισχυρά συνδεδεμένα και με το ελληνικό καλοκαίρι ! Το τρίπτυχο «ταβερνάκι δίπλα στη θάλασσα – καλαμαράκια – ουζάκι» είναι μια εικόνα που είναι άρρηκτα συνδεδεμένη με το καλοκαίρι μας ! Πόσο υγιεινά είναι όμως τα καλαμαράκια ; Γνωρίζουμε την διατροφική αξία αυτού του φαγητού ; Τα καλαμαράκια είναι από τα πιο δημοφιλή θαλασσινά, αφού συνδυάζουν την ευχάριστη γεύση αλλά και την πολύ υψηλή διατροφική αξία. Μάλιστα, τα τηγανητά καλαμαράκια, λόγω της «παιχνιδιάρικης» εμφάνισής τους και της τραγανιστής υφής τους, αποτελούν ευχάριστη τροφή ακόμα και για τα παιδιά, που γενικά δυσκολεύονται στην κατανάλωση θαλασσινών και ψαριών.

Ιδανικά για δίαιτα & διατροφή

Τα καλαμαράκια, αν και πολύ πλούσια σε θρεπτικά συστατικά, είναι μια τροφή με χαμηλή θερμιδική αξία, γεγονός που τα καθιστά ιδανική τροφή για κάθε άτομο που προσπαθεί να χάσει βάρος ή να διατηρήσει το ήδη υπάρχον σωματικό του βάρος χωρίς να στερείται φαγητού και γεύσης. Το καλαμάρι, όταν είναι ψητό, αποδίδει μόνο 90 περίπου θερμίδες τα 100 γραμμάρια, ενώ παρέχει άφθονα ωφέλιμα συστατικά στον οργανισμό, ευχάριστη γεύση και χαρίζει αίσθημα πληρότητας και κορεσμού.

Η λανθασμένη αντίληψη για τα καλαμαράκια !

Τα καλαμαράκια είναι σημαντική πηγή πρωτεϊνών. Πολύς κόσμος αποφεύγει την κατανάλωσή τους εξαιτίας της αντίληψης πως τα καλαμαράκια συνδέονται με την αύξηση των επιπέδων της χοληστερόλης στο αίμα. Εν μέρει είναι αλήθεια ! Τα καλαμαράκια όντως επηρεάζουν τα επίπεδα της χοληστερόλης στο αίμα, αλλά μόνο σε ένα ελάχιστο βαθμό ! Το συκώτι, το οποίο είναι υπεύθυνο για τη ρύθμιση των επιπέδων της χοληστερόλης, αναλαμβάνει το ρόλο να διατηρεί σε σταθερά επίπεδα την χοληστερόλη προφυλάσσοντας έτσι την υγεία της καρδιάς.

Γιατί είναι «πολύτιμα» τα καλαμαράκια ;

Όπως ήδη αναφέραμε, τα καλαμαράκια, είναι μια εξαιρετική πηγή πρωτεΐνης, ενώ τα λιπαρά που περιέχουν είναι ελάχιστα και μάλιστα ακόμα και τα λίγα αυτά λιπαρά είναι ωφέλιμα (Ω-3 λιπαρά) για τον οργανισμό. Επίσης, τα καλαμαράκια περιέχουν μια σειρά από βιταμίνες που φροντίζουν για την καλή υγεία και την ακόμα καλύτερη λειτουργία του οργανισμού. Με τις βιταμίνες του συμπλέγματος Β (βιταμίνη Β2, βιταμίνη Β3 και βιταμίνη Β12) που παρέχουν στον οργανισμό, εξασφαλίζεται ο καλός μεταβολισμός των τροφών (είτε πρόκειται για πρωτεΐνες, είτε πρόκειται για υδατάνθρακες, είτε ακόμα και για λίπη). Με την κατανάλωση καλαμαριών ενισχύεται και ο σχηματισμός των ερυθροκυττάρων και αποφεύγονται κρούσματα αναιμίας. Τα καλαμάρια διευκολύνουν το σώμα να δεχτεί, να απορροφήσει ικανοποιητικά αλλά και να αξιοποιήσει τον χαλκό, τον οποίο και προσφέρουν απλόχερα σε ποσοστό περίπου 90 % στον οργανισμό, και που εν συνεχεία αυτός φροντίζει για την καλή απορρόφηση του σιδήρου που ευνοεί τη δημιουργία ερυθρών αιμοσφαιρίων. Επίσης, τα καλαμαράκια, με το σελήνιο που περιέχουν, ευνοούν τη μείωση των φλεγμονών και λειτουργούν και ως αντιοξειδωτικά, αποτρέποντας τη δημιουργία ελευθέρων ριζών. Τα καλαμάρια περιέχουν σελήνιο κατά περίπου 63 %και λειτουργούν ανακουφιστικά και σε παθήσεις όπως η αρθρίτιδα. Περιέχουν ψευδάργυρο που ενισχύει δραστικά το ανοσοποιητικό σύστημα, κάλιο που βοηθάει στον αποδοτικό έλεγχο των επιπέδων της πίεσης του αίματος και τα διατηρεί χαμηλά, μαγνήσιο που βοηθάει στην χαλάρωση των μυών και του νευρικού συστήματος, βιταμίνη Β2 (ριβοφλαβίνη) που καταπολεμά και προλαμβάνει τις ημικρανίες, βιταμίνη Β3 που ελέγχει τα επίπεδα του σακχάρου στο αίμα, βιταμίνη Β12 που ενισχύει την καλή υγεία και λειτουργία της καρδιάς και αποτρέπει καρδιαγγειακά επεισόδια, φώσφορο που προστατεύει την υγεία των ματιών, των δοντιών και των οστών, βιταμίνη C που χτίζει γερό ανοσοποιητικό σύστημα, φολικό οξύ, μαγγάνιο, ασβέστιο και σίδηρο. Είναι λοιπόν εμφανές, ότι δε χρειάζονται παραπάνω λόγοι για να εντάξουμε τα θαλασσινά και συγκεκριμένα τα καλαμαράκια στη διατροφή τη δική μας αλλά και των παιδιών μας !  

Leave a Reply