Τα οστά μας χρειάζονται «στοργή» και προστασία !

Όλοι γνωρίζουμε πως με το πέρασμα του χρόνου τα οστά μας αδυνατίζουν με αποτέλεσμα να μας δημιουργούν σημαντικά προβλήματα. Γι’αυτό τον λόγο πρέπει, ανεξαρτήτως ηλικίας (ειδικά οι γυναίκες!) να προσέχουν την υγεία των οστών τους και μάλιστα από νεαρή ηλικία ! Βέβαια, κάθε δεκαετία, ελοχεύει διαφορετικούς κινδύνους και χρειάζεται διαφορετική μεταχείριση ! Μαθαίνοντας η κάθε γυναίκα τις απαιτήσεις του ίδιου της του σώματος, βασιζόμενη σε κάθε εποχή της ζωής, μπορεί να προφυλάξει καλύτερα τον εαυτό της και τον οργανισμό της !

Η λιγότερο απαιτητική δεκαετία των 20 !

Στα 20 όλα είναι πιο εύκολα ! Δεν υπάρχει πουθενά η λέξη «πρόβλημα» και όλα φαντάζουν ιδανικά ! Αυτό που στην ανέμελη αυτή δεκαετία έχει εξαιρετικά μεγάλη σημασία είναι η πρόληψη ! Μερικά απλά πράγματα και συμβουλές που αν τις ακολουθήσουμε εξασφαλίζουμε λιγότερα προβλήματα στο μέλλον, με την πάροδο και των άλλων δεκαετιών !
  • Προσοχή στις εξαντλητικές δίαιτες που δεν συνοδεύονται και από την κατάλληλη σωματική άσκηση ! Οι δίαιτες αν δεν συνοδεύονται και από το κατάλληλο πρόγραμμα ασκήσεων οδηγούν σε απώλεια οστικής και μυικής μάζας !
  • Το τρέξιμο είναι η καταλληλότερη άσκηση για τη διατήρηση της οστικής πυκνότητας !
  • Προσοχή σε ορισμένες μορφές αντισηλληπτικών (κυρίως σε ενέσιμη μορφή) γιατί μπορεί να προκαλέσουν μείωση της παραγωγής οιστρογόνων και κατ’επέκταση και σημαντική απώλεια οστικής μάζας !
  • Δώστε προσοχη στην περίοδό σας και την συχνότητά της ! Είναι χαρακτηριστική η μείωση ή η απουσία της περιόδου κάποιους μήνες το χρόνο και αυτό πολύ συχνά οφείλεται στη μείωση των οιστρογόνων στη γυναίκα ή στο πολύ χαμηλό σωματικό βάρος ! Όπως λοιπόν προαναφέραμε, η απουσία οιστρογόνων δημιουργεί σημαντικά προβλήματα στην πυκνότητα των οστών !

Τα κατασταλλαγμένα 30 !

Στα 30 ο οργανισμός δεν είναι όπως στα 20 ! Μικρά προβληματάκια αρχίζουν να κάνουν δειλά-δειλά την εμφάνισή τους για να υπενθυμίζουν το πέρασμα σε μια άλλη δεκαετία, με δύναμη αλλά και με μεγαλύτερη ωριμότητα ! Οι ανάγκες του οργανισμού είναι σαφώς περισσότερες, αλλά είναι ακμαίος και σε περίοδο δημιουργική και άκρως αποδοτική !
  • Μία εγκυμοσύνη καταπονεί πολύ τα οστά μιας γυναίκας, αφού το έμβρυο λαμβάνει από εκείνη όλη την ποσότητα ασβεστίου που έχει ανάγκη, και εν συνεχεία και κατά τον θηλασμό το βρέφος απορροφά από τη μητέρα μεγάλες ποσότητες ασβεστίου δημιουργώντας της σημαντική έλλειψη που πρέπει να αναπληρώνεται !
  • Προσοχή στις φαρμακευτικές αγωγές ! Υπάρχουν ορισμένες κατηγορίες φαρμάκων που έχουν ως αποτέλεσμα ραγδαία απώλεια οστικής μάζας ! Ενημερωθείτε από τον γιατρό σας σχετικά !
  • Διώξτε το στρες και τη θλίψη από τη ζωή σας ! Αποδεδειγμένα, το άγχος αλλά και η κατάθλιψη, επιταχύνουν την απώλεια της οστικής μάζας δημιουργώντας σηματικά προβλήματα στο άτομο !

Τα πιο απαιτητικά 40 !

  • Επερχόμενη εμμηνόπαυση και συμπτώματα προεμμηνόπαυσης ! Ειδικά συμπληρώματα ασβεστίου καθώς και ειδικές ασκήσεις ενδυνάμωσης θα σας βοηθήσουν να αποφύγετε δυσάρεστα επεισόδια !
  • Ιστορικό χτυπημάτων και σπασιμάτων των οστών θα βοηθήσει τογιατρό σας να έχει μια πιο σφαιρική εικόνα για την κατάσταση των οστών σας και να σας συμβουλεύσει καλύτερα !
  • Αύξηση του σωματικού βάρους ίσως οδηγήσει σε εμφάνιση διαβήτη τύπου 2, ο οποίος αυξάνει κατακόρυφα τον κίνδυνο καταγμάτων των οστών !

Τα ώριμα 50 !

  • Αύξηση της προσλαμβάνουσας βιταμίνης D και του ασβεστίου θα βοηθήσει για την καλή διατήρηση των οστών !
  • Ελέγχετε τακτικά με ειδική εξέταση την πυκνότητα των οστών σας !
  • Οποιαδήποτε φαρμακευτική αγωγή λαμβάνετε (για οποιαδήποτε ασθένεια ! ) να λαμβάνετε και τη γνώμη του γιατρού σας !

Γενικότερα, σε όλες τις ηλικίες ...

  • Ακολουθήστε ένα καλό πρόγραμμα διατροφής
  • Εντάξτε τη σωματική άσκηση στη ζωή σας
  • Μην καπνίζετε
  • Αποφύγετε την υπερκατανάλωση αλατιού
  • Μην πίνετε υπερβολικά πολύ αλκοόλ

Leave a Reply