Ο ύπνος κάνει τα παιδιά σας … έξυπνα !

Η σημασία του ύπνου κατά την παιδική ηλικία !

Ο ύπνος είναι πολύ σημαντικός για την υγεία κάθε ανθρώπου ... και πόσο μάλλον των παιδιών ! Πρόκειται για έναν πολύ σημαντικό λίθο στην οικοδόμηση ενός γερού και δυνατού οργανισμού, αλλά και στην φυσιολογική ανάπτυξη του παιδιού (σωματική, πνευματική, συναισθηματική, κοινωνική και γνωσιακή). Ένα παιδί, σε όποια ηλικία και αν βρίσκεται, έχει απόλυτη ανάγκη τον σωστό και καλό ύπνο. Τι γίνεται όμως όταν τα παιδιά αρνούνται να κοιμηθούν την σωστή ώρα ; Σε πολλά παιδιά, κυριευμένα από υπερκινητικότητα και απεριόριστη ενέργεια, η ώρα του ύπνου φαντάζει εφιάλτης ... και ακόμα μεγαλύτερος εφιάλτης φαντάζει για τους γονείς τους που προσπαθούν (μάταια) να τα κοιμήσουν !

Η οκνηρία δημιουργεί σοβαρά προβλήματα ΚΑΙ στον ύπνο !

Για τα παιδιά είναι εξαρετικά σημαντικό να καταπιάνονται με πράγματα κατά τη διάρκεια της ημέρας, να έχουν συνεχείς δραστηριότητες και να μην αφήνονται στην οκνηρία και την τεμπελιά. Τα δραστήρια παιδιά τείνουν σύμφωνα με έρευνες να έχουν καλύτερο ύπνο, καλύτερη ψυχολογία, καλύτερη φυσική κατάσταση αλλά και καλύτερη διανοητική κατάσταση !

ΠΡΟΣΟΧΗ : Επιστημονικές μελέτες δείχνουν πως τα παιδιά που πηγαίνουν νωρίς για ύπνο το βράδυ παρουσιάζουν καλύτερη συναισθηματική, σωματική και πνευματική κατάσταση από τα παιδιά που “ξενυχτούν” και δεν κοιμούνται επαρκώς !

Πότε και πόσο πρέπει να κοιμούνται τα παιδιά ;

Όλοι οι γιατροί τονίζουν πως τα παιδιά δεν πρέπει να ακολουθούν το πρόγραμμα των γονιών τους, και θα πρέπει να έχουν ένα σταθερό πρόγραμμα ύπνου κάθε ημέρα, που θα τα στέλνει νωρία κάθε βράδυ για ύπνο. Τι σημαίνει όμως “νωρίς” για ένα παιδί ; Πότε θα πρέπει εμείς ως γονείς να βάζουμε το παιδί μας να κοιμηθεί ; Τα παιδιά πάντοτε φέρνουν αντιρρήσεις όταν είναι να πάνε για ύπνο και να αφήσουν το παιχνίδι τους. Για τον λόγο αυτό φροντίζουμε ώστε το παιδί μας να είναι απασχολημένο όλη την ημέρα με ενδιαφέρουσες ενασχολήσεις που να δραστηριοποιούν και το σώμα αλλά και το μυαλό του. Η έλλειψη σωματικής δραστηριότητας έχει οδηγήσει σε εξάπλωση της παιδικής παχυσαρκίας που οδηγεί τα ίδια αυτά παιδιά και στην παχυσαρκία ως ενήλικα άτομα και πολλές φορές και σεπρόωρο θάνατο ! Πόσο πρέπει όμως να κοιμούνται τα παιδιά ... ανάλογα με την ηλικία τους ;
ΠΑΙΔΙΑ ΗΛΙΚΙΑΣ ΩΡΕΣ ΥΠΝΟΥ / ΗΜΕΡΑ
4 – 12 μηνών 12 – 16 ώρες
3 – 5 ετών 10 – 13 ώρες
6 – 12 ετών 9 – 12 ώρες
13 – 18 ετών 8 – 10 ώρες
 

ΣΗΜΕΙΩΣΗ : Ένα παιδί που ξυπνάει δύσκολα το πρωί, που είναι οκνηρό και αισθάνεται αδικαιολόγητη κόπωση, ΔΕΝ ΚΟΙΜΑΤΑΙ ΣΩΣΤΑ !

Τι ώρα δηλαδή θα πρέπει να βάζω τα παιδιά για ύπνο ;

Όσο παράλογο και αν ακούγεται, τα παιδιά θα πρέπει να πέφτουν για ύπνο περίπου στις 6 το απόγευμα !

ΠΡΟΣΟΧΗ : Σύμφωνα με μελέτη που πραγματοποιήθηκε από το περιοδικό Pediatrics, τα παιδιά ηλικία από 7 έως και 11 ετών, που κοιμούνταν 1 ώρα πιο νωρίς (από την συνηθισμένη ώρα του ύπνου τους) για 5 ημέρες συνεχόμενες, ήταν πολύ πιο ήρεμα στο σχολείο, λιγότερο οξύθυμα και λιγότερο επιθετικά ! Τα ίδια αυτά παιδιά, παρουσίασαν επίσης πολύ καλύτερη αντίληψη, καλύτερες γλωσσικές και κινητικές δεξιότητες και περισσότερη συμμετοχή στο μάθημα !

Leave a Reply