Από πού θα πάρω … ασβέστιο ;;;

Απαραίτητο για τις γυναίκες ... και όχι μόνο !

Το ασβέστιο είναι βασικό δομικό στοιχείο των οστών, όπως πολύ καλά γνωρίζουμε ! Όλοι έχουμε μνήμες από την μητέρα μας να φωνάζει να πιούμε όλο μας το γάλα για να μεγαλώσουμε, να γίνουμε γεροί και δυνατοί, και για να έχουμε γερά και δυνατά οστά !

Αυτό που αγνοούμε οι περισσότεροι, είναι πως, το γάλα, είναι απαραίτητο και για :

  • την καλή λειτουργία του νευρικού μας συστήματος
  • την καλή λειτουργία της καρδιάς
  • την αποφυγή ορισμένων μορφών καρκίνου
  • την αποφυγή της δυσκοιλιότητας
  • την καλή ορμονική λειτουργία του οργανισμού
  • την πήξη του αίματος
  • την ρύθμιση της αρτηριακής πίεσης

Πόσο ασβέστιο χρειάζεσαι κάθε ημέρα ;

Το ασβέστιο είναι ένα εκ των βασικότερων μετάλλων, και φυσικά, απαραίτητο για την καλήλειτουργία του οργανισμού. Το λαμβάνουμε καθημερινά μέσω της διατροφής μας (τρώγοντας την κατάλληλη ποσότητα των κατάλληλων τροφών), και φροντίζουμε να λαμβάνουμε επαρκή ποσότητα για να λειτουργούν όλα σωστά.

ΣΗΜΕΙΩΣΗ : Στην περίπτωση δυσανεξίας του ατόμου στη λακτόζη (μιας ουσιας των γαλακτοκομικών προϊόντων), θα πρέπει να λαμβάνει την απαραίτητη ποσότητα ασβεστίου από άλλες τροφές.

Ποια είναι η ιδανική ποσότητα ασβεστίου ;

Πόσα γαλακτοκομικά πρέπει να καταναλώνει ένα άτομο καθημερινά ;

Τι εναλλακτικές έχει ένα άτομο με δυσανεξία στη λακτόζη ;

Οι βασικές πηγές ασβεστίου είναι τα γαλακτοκομικά προϊόντα. Το γάλα, το γιαούρτι και το τυρί, καλύπτουν τις καθημερινές ανάγκες του οργανισμού μας για ασβέστιο.

ΣΗΜΕΙΩΣΗ : Ένας άνθρωπος (ηλικίας από 19 χρονών έως και 50 χρονών) χρειάζεται κατά μέσο όρο περίπου 1000 mg ασβεστίου !

Για πολλούς είναι αδύνατο να κατανοήσουν την ποσότητα που χρειάζονται καθημερινά με τέτοιου είδους μετρήσεις ... οπότε ας γίνουμε πιο παραστατικοί και πιο σαφείς. Ένας μέσος οργανισμός χρειάζεται περίπου 4 ποτήρια γάλα την κάθε ημέρα !

ΠΡΟΣΟΧΗ : Τα παιδιά, οι γυναίκες κατά την περίοδο της εγκυμοσύνης, οι γυναίκες κατά την περίοδο του θηλασμού, οι έφηβοι, αλλά και οι γυναίκες ηλικίας μεγαλύτερης των 50 ετων (κατά την περίοδο της εμμηνόπασυσης), χρειάζονται μεγαλύτερη ποσότητα ασβεστίου !

Εναλλακτικές του γάλακτος ... υπάρχουν ;

Φυσικά ! Ακόμα και για τα άτομα με δυσανεξία στη λακτόζη, υπάρχουν αξιόλογες και πολύ ωφέλιμες διατροφικές προτάσεις για να καλύψουν την ανάγκη τους σε ασβέστιο. Μερικές από αυτές είναι οι ακόλουθες :
  • τα σύκα
  • το ταχίνι
  • το σπανάκι
  • τα αμύγδαλα
  • το σουσάμι
  • οι σαρδέλες
  • ο σολομός
  • τα φασόλια
  • το kale
  • το μπρόκολο
  • το tofu
  • ο αρακάς
  • το γάλα σόγιας (ενισχυμένο)
  • οι μπάμιες
  • η σταφίδα (αποξηραμένη)
  • τα κουκιά
  • το λάχανο
  • το κακάο (σκόνη)
  • η σοκολάτα

Leave a Reply