Αποτοξίνωση Τώρα!

  Ποιες τροφές τοξινώνουν τον οργανισμό μας...
  • Κρέας - αλλαντικά - ψάρι. Αν και αποτελούν βασική ομάδα της διατροφικής μας αλυσίδας, γνωρίζουμε ότι δεν πρέπει να καταναλώνονται σε μεγάλες ποσότητες και συχνά (αυτό ισχύει κυρίως για τα κρέατα) μέσα στην εβδομάδα, γιατί «γεμίζουν» τον οργανισμό με τοξίνες. Οι πρωτεΐνες, στις οποίες είναι πλούσιες οι παραπάνω τροφές, παράγουν κατά τη διάρκεια της πέψης τους τις αμίνες, ουσίες που αποβάλλονται ή αλλιώς «λιώνουν» δύσκολα στα νεφρά.
  • Προσοχή στα τηγανητά. Τα λίπη που προέρχονται από τα ηλιέλαια, το φιστικέλαιο και το ελαιόλαδο, όταν αυξηθούν οι θερμοκρασίες μαγειρέματος ή χρησιμοποιηθούν πάνω από μία φορά, μετατρέπονται σε ελεύθερες ρίζες, ουσίες πολύ βλαβερές για τον οργανισμό μας, αφού τον τοξινώνουν και καταστρέφουν τα κύτταρα.
  • Γαλακτοκομικά. Μη σας φαίνεται περίεργο, αλλά θυμηθείτε που κάποιες φορές έχετε ακούσει γνωστούς σας να λένε ότι το τυρί ή το γάλα τούς πειράζει και εσείς αναρωτιέστε πώς είναι δυνατόν. Κι όμως τόσο το τυρί όσο και το γάλα περιέχουν μια τοξίνη που πραγματικά βλάπτει την υγεία. Υπάρχει στο αγελαδινό γάλα και φτάνει εκεί από την τροφή που καταναλώνει το ζώο. Σύμφωνα με τη νομοθεσία, αυτή η τοξίνη, που ονομάζεται αφλατοξίνη, δεν πρέπει να ξεπερνά το 0,05 mcg ανά λίτρο.
  • Συσκευασμένα. Όταν τα τρόφιμα δεν πληρούν τους κανόνες σωστής συντήρησης, γίνονται κατάλληλο έδαφος για τη δημιουργία μικροοργανισμών, που πάνε επίσης και «κολλάνε» στους ιστούς, επιβαρύνοντας την υγεία μας.
  ...και ποιες τον αποτοξινώνουν Επειδή η φύση έχει σοφά προνοήσει, παντού τριγύρω μας υπάρχουν αντίθετοι και εξισορροπιστικοί πόλοι. Απέναντι στις βλαβερές τροφές, λοιπόν, παρατάσσονται οι ωφέλιμες, εκείνες που έχουν την ιδιότητα αν τις καταναλώσουμε σε επαρκείς ποσότητες να συμβάλουν με απόλυτα φυσικό τρόπο στην αποτοξίνωσή μας.
  • Φρούτα και λαχανικά. Χωρίς εξαίρεση, όλα μας βοηθούν. Διαλέγετε επομένως αυτά της αρεσκείας σας και τα καταναλώνετε ως εξής μέσα στη μέρα: τρεις μερίδες φρούτα και δύο λαχανικά. Αν θέλετε να εξειδικεύσουμε λίγο, τα κολοκυθάκια, το μαρούλι, το σπανάκι, τα φασολάκια, τα καρότα, τα μήλα και τα αχλάδια καλό είναι να μη λείπουν από το διατροφικό σας μενού, αφού είναι ιδιαιτέρως πλούσια σε νερό και ίνες και βοηθούν στη λειτουργία των νεφρών και του εντέρου.
  • Ενώ τα άλευρα καλό είναι να αποφεύγονται σε μία αποτοξινωτική δίαιτα, τα προϊόντα ολικής άλεσης (ψωμί, ρύζι, ζυμαρικά) επιδρούν θετικά στην αποτοξίνωση του οργανισμού, καθώς περιέχουν πολλές ίνες.
Tip: Τα βιολογικά προϊόντα έχουν σαφές πλεονέκτημα έναντι των συμβατικών, αφού η καλλιέργειά τους δεν επιβαρύνεται από λιπάσματα και χημικά.     Βασικές αρχές της αποτοξίνωσης Υπάρχουν κάποιες περίοδοι που ο οργανισμός έχει μεγαλύτερη ανάγκη την αποτοξίνωση. Συνήθως αυτό συμβαίνει μετά από γιορτές που εθιμοτυπικά στηρίζονται στην κατανάλωση κρέατος, λιπαρών, γλυκών και αλκοόλ. Πολλοί όμως από εμάς αποφασίζουν να προχωρήσουν σε μία δίαιτα αποτοξίνωσης στις αρχές του καλοκαιριού... για ευνόητους λόγους, αφού μια τέτοια δίαιτα βοηθά συν τοις άλλοις και στη γρήγορη απώλεια κιλών. Αυτό όμως που πρέπει κυρίως να έχετε στο μυαλό σας είναι ότι δεν χρειάζεται να στερηθείτε και να πεινάσετε. Όλα θα λειτουργήσουν σωστά και ικανοποιητικά εάν εφαρμόσετε τους βασικούς κανόνες για ευεξία, αποτοξίνωση και ενέργεια: • Να καταναλώνετε πολλά φρούτα και χυμούς.
  • Όταν θέλετε κάτι πρόχειρο για τσιμπολόγημα, προσπαθήστε να καταναλώσετε κάποιο από τα παρακάτω φρούτα, τα οποία ενεργοποιούν τα όργανα που είναι υπεύθυνα για την αποτοξίνωση του οργανισμού σας: φράουλες, κεράσια, βατόμουρα, ροδάκινα, εσπεριδοειδή, σταφύλια και δαμάσκηνα.
  • Πίνετε 2 λίτρα νερό την ημέρα. Θα κάψετε μέχρι και 100 θερμίδες περισσότερο.
• Αντί για κρέας, βάλτε ως κύριο γεύμα μια σαλάτα με λίγη άπαχη πρωτεΐνη (π.χ., ψάρι).
  • Να προτιμάτε τις τροφές με χαμηλά λιπαρά, αφού οι έρευνες έχουν δείξει ότι αυξάνουν το κάψιμο των θερμίδων κυρίως στην περιοχή της κοιλιάς.
  • Η αποκλειστική κατανάλωση φρούτων, χυμών και λαχανικών δεν θα πρέπει να ξεπερνά το διάστημα της μιας ημέρας.
  • Την πρώτη μέρα της αποτοξίνωσης αποφύγετε εντελώς την κατανάλωση σιτηρών, γαλακτοκομικών, κρέατος (ακόμη και άσπρου), ψαριού, αυγών, καφεΐνης, αλατιού, ζάχαρης, αλκοόλ, όπως και των επεξεργασμένων τροφών.
  • Πέντε ποτήρια την ημέρα πράσινο τσάι θα σας βοηθήσουν να κάψετε μέχρι και 80 θερμίδες. Αποφύγετε την προσθήκη αλατιού σε οποιοδήποτε φαγητό. Εφόσον κόψετε τις επεξεργασμένες τροφές, η πρόσληψη αλατιού θα μειωθεί σημαντικά και έτσι θα αποβάλετε το νερό που έχει κατακρατηθεί.
  • Προσθέστε λίγες σταγόνες λεμόνι στο νερό σας. Καθώς είναι πλούσιο σε βιταμίνη C, θα καθαρίσει το συκώτι σας.
  • Η κατανάλωση μόνο φρούτων και χυμών θα πρέπει να αποφεύγεται από τα παιδιά, τους διαβητικούς, άτομα με πρόβλημα αναιμίας, εγκύους ή θηλάζουσες.
  • Πολλοί διατροφολόγοι πιστεύουν ότι το καλύτερο, σταθερότερο και διαχρονικότερο διατροφικό μοντέλο φυσικής αποτοξίνωσης δεν είναι άλλο από τη μεσογειακή διατροφή. Κι αυτό επειδή στην ουσία πρόκειται για μια ισορροπημένη διατροφή, πλούσια σε φρούτα, λαχανικά και προϊόντα ολικής άλεσης, φτωχή σε αλκοόλ και ζάχαρη, με προτίμηση στα λευκά (ψάρι, κοτόπουλο, πουλερικά) και όχι στα κόκκινα κρέατα και το ελαιόλαδο ως βασική πηγή λίπους. Προσπαθήστε να τηρείτε αυτές τις καλές συνήθειες σε μόνιμη βάση και όχι μόνο ως έκτακτο μέτρο. Από τη στιγμή που θα σας γίνουν τρόπος ζωής, ο οργανισμός σας όλο και λιγότερο θα υποφέρει από τα συμπτώματα της τοξίνωσης.
  Πηγή: yupi.gr    

Leave a Reply