Διατροφή και άσκηση … 6 μύθοι καταρρίπτονται !!!

Σίγουρα έχεις ακούσει πολλές συμβουλές κατά καιρούς όσον αφορά την υγεία σου και τον τρόπο που ασκείσαι. Μάλλον όμως είναι ώρα να αναθεωρήσεις μερικές απ’ αυτές, σύμφωνα πάντα με τους ειδικούς…
  1. ‘’Πρέπει να πίνεις 1 λίτρο νερό την ημέρα.’’
Η Jari Love, γνωστή και αναγνωρισμένη personal trainer ισχυρίζεται ότι δεν υπάρχει συγκεκριμένη ποσότητα νερού την οποία θα πρέπει να καταναλώνουμε όλοι, αλλά ότι διαφοροποιείται από οργανισμό σε οργανισμό. Επίσης προσθέτει ότι η επαρκής ποσότητα νερού και γενικότερα υγρών που καταναλώνεται, επιτυγχάνεται όταν το άτομο δεν αισθάνεται σχεδόν ποτέ δίψα και τα ούρα του έχουν χρώμα διάφανο ή ελαφρώς κίτρινο.
  1. ‘’Περισσότερος ιδρώτας ισούται με πιο αποδοτική άσκηση.’’

Η ειδικός στην άσκηση και στην υγεία Liz Nepporent απαντά ότι πρόκειται για ψευδαίσθηση. Μετά την έντονη άσκηση είναι αναμενόμενο η ζυγαριά να μας δείχνει πιο ελαφρούς αλλά αυτό οφείλεται στην απώλεια και μόνο υγρών. Συμπερασματικά, μας λέει ότι είναι απολύτως φυσιολογικό να ιδρώνουμε κατά την διάρκεια της προπόνησης αλλά είναι τελείως άσκοπο να αναζητάμε επί τούτου έξτρα ζέστη ώστε να κάψουμε ακόμα περισσότερες θερμίδες!
  1. ‘’Για να αποκτήσεις τέλειους κοιλιακούς, πρέπει να κάνεις επαναλήψεις καθημερινά.’’

Ο Tom Holland, αναγνωρισμένος αθλητικός ψυχολόγος υποστηρίζει ότι η συνεχής εκγύμναση ενός μυ μπορεί να τον οδηγήσει στο να σπάσει. Προσθέτει επίσης ότι κρίνεται απαραίτητο να του δίνουμε τον χρόνο να ξεκουραστεί προκειμένου να μπορέσει να ανοικοδομηθεί! Τέλος αναφέρει ότι το βασικότερο μυστικό για τέλειους κοιλιακούς κρύβεται στην σωστή διατροφή και όχι στα αμέτρητα ροκανίσματα.
  1. ‘’Το ποδήλατο ενισχύει την δύναμη των μηρών’'.

Η πραγματικότητα είναι ότι η ποδηλασία δεν είναι άσκηση αντοχής, αλλά αερόβια. Προκειμένου να μετατραπεί σε αντοχής πρέπει να προστεθεί επιπλέον αντίσταση στο ποδήλατό σου, η οποία μετά τις 7-8 επαναλήψεις θα έχει κουράσει αισθητά τα πόδια σου. Η επιπλέον αντίσταση θα σε βοηθήσει στο κάψιμο περισσότερων θερμίδων αλλά όχι στο χτίσιμο μυών!
  1. ‘’Βγάλε την γλουτένη απ’ την ζωή σου για να χάσεις βάρος.’’

Ιταλοί επιστήμονες κατέληξαν μετά από έρευνες στο ότι μια διατροφή η οποία αποκλείει εντελώς την γλουτένη δεν είναι καθόλου βέβαιο ότι θα επιφέρει θετικά επιδράσεις στον οργανισμό. Προφανώς και μ’ αυτό τον τρόπο η απώλεια κιλών θα γίνει πιο εφικτός στόχος παρ’ όλα αυτά οι ειδικοί συμβουλεύουν να μην σπαταλάς χρήματα αγοράζοντας τρόφιμα <<χωρίς γλουτένη>> αλλά να φροντίζεις η διατροφή σου να μην περιλαμβάνει επεξεργασμένα τρόφιμα.
  1. ‘’Ο ιδρώτας ελαττώνει τις τοξίνες.’’

Η πραγματικότητα είναι ότι μέσω του ιδρώτα αποβάλλεται μόνο το 1% των συνολικών τοξινών! Τα όργανα τα οποία ειδικεύονται στην αποβολή τοξινών από τον οργανισμό είναι το συκώτι, ο γαστρεντερικός σωλήνας, τα νεφρά και οι πνεύμονες! ( !!! ) : Όλοι οι ειδικοί καταλήγουν στο συμπέρασμα ότι τόσο στην άσκηση όσο και στη διατροφή δεν θα πρέπει να καταφεύγουμε σε υπερβολές και ότι το μέτρο θα πρέπει να κυριαρχεί στις επιλογές μας!!!

Leave a Reply