Επιδράσεις της καφεΐνης στην άσκηση

Η καφεΐνη εμφανίζεται να προσφέρει εργογενετικά οφέλη κατά τη διάρκεια παρατεταμένης άσκησης, όχι όμως και σε δραστηριότητες μικρής διάρκειας και μεγάλης έντασης (αναερόβια). Πολυάριθμες μελέτες καταλήγουν στο συμπέρασμα ότι η κατανάλωση καφεΐνης πριν την άσκηση φαίνεται να αυξάνει την απόδοση αντοχής του αθλητή (κατά της διάρκεια μέτριας αεροβικής άσκησης) όπως ακόμα και να έχει τονωτική επίδραση στον μεταβολισμό, στο μυοσκελετικό και το κεντρικό νευρικό σύστημα. Ο κύριος υπεύθυνος μηχανισμός για την βελτίωση της απόδοσης, είναι η αυξανόμενη χρήση λίπους ως καύσιμο. Εδώ, εντοπίζονται αποκλίσεις οφελών ανάμεσα στους τακτικούς καταναλωτές καφεΐνης και τους περιστασιακούς. Μόλις επιτευχθεί ένα ορισμένο επίπεδο αντοχής, τα εργογενετικά αποτελέσματα της καφεΐνης μπορεί να μειωθούν. Άλλο ένα κοινά αναφερόμενο όφελος της κατανάλωσης καφεΐνης πριν την άσκηση (προτεινόμενη δοσολογία 200 mg) είναι μια μειωμένη επίπτωση (κόπωση) της συνολικής προσπάθειας στην προπόνηση αίσθηση, το οποίο μπορεί να οδηγήσει στη βελτίωση της υποκειμενικής αίσθησης της άσκησης (αυξημένη ευχαρίστηση). Από τη στιγμή όμως που η καφεΐνη καταναλώνεται συχνά ως κατασταλτικό της όρεξης, μερικά άτομα είναι πιθανό να μην προσλαμβάνουν τις απαιτούμενες θερμίδες που θα υποστηρίξουν τις θερμιδικές τους ανάγκες. Οι επιδράσεις της καφεΐνης ποικίλουν από άτομο σε άτομο. Μετά την κατανάλωση καφεΐνης, κάποιοι μπορεί να παρατηρήσουν τεράστια οφέλη κατά τη διάρκεια της άσκησης, ενώ κάποιοι άλλοι όχι. Η υπερβολική κατανάλωση καφεΐνης σε ποσότητες 400-500 mg μπορεί να προκαλέσει ναυτία, γαστρικές ενοχλήσεις και εκνευρισμό. Αυξάνει τους καρδιακούς παλμούς και την πίεση του αίματος, γεγονός που μπορεί να επηρεάσει την ικανότητα του ελέγχου της έντασης της προσπάθειας. Ίσως χρειαστεί να τροποποιήσετε το προπονητικό σας πρόγραμμα, αν ανακαλύψετε ότι καταναλώνετε μεγάλες ποσότητες καφεΐνης πριν την άσκηση ή αν σκοπεύετε να περιορίσετε ή και να σταματήσετε την κατανάλωση καφεΐνης. Για παράδειγμα, μπορεί να θελήσετε να μειώσετε την ένταση ή την διάρκεια της άσκησης αφού αποφασίσετε να κάνετε αλλαγές στις συνήθειες κατανάλωσης καφεΐνης. Αν έχετε καταναλώσει πραγματικά μεγάλη ποσότητα καφεΐνης, η ένταση και η διάρκεια μπορεί να πρέπει να ελαττωθούν για την συγκεκριμένη τη μέρα. Αν σταματήσετε την κατανάλωση καφεΐνης, το ποσοστό των καρδιακών παλμών θα πρέπει να επανεκτιμηθεί και να τροποποιηθεί η διάρκεια της άσκησης, από τη στιγμή που δεν έχετε πια τα ίδια επίπεδα ενέργειας ή παρακίνησης όπως και πριν. Επιπλέον, είναι σημαντικό να υπολογίσετε τους καρδιακούς παλμούς σε ανάπαυση πριν την άσκηση για να δείτε αν υπάρξουν αλλαγές λόγω της αλλαγής στην κατανάλωση καφεΐνης. Πηγή: bodybuilding.gr

Leave a Reply