Ενεργειακά και αθλητικά ποτά VS νερό

Κάθε φορά που γυμναζόμαστε νιώθουμε έντονο το αίσθημα της δίψας.Ποια είναι όμως η καλύτερη επιλογή για να την καταπολεμήσουμε;Η πιο εύκολη επιλογή είναι το νερό.Είναι όμως και η καλύτερη;Υπάρχουν και τα ενεργειακά - αθλητικά ποτά τα οποία μπορούμε να προμηθευτούμε από οποιοδήποτε περίπτερο...Για να σας βοηθήσουμε να έχετε το maximum των δυνατοτήτων σας όσο γυμνάζεστε σας παραθέτουμε τα υπέρ και τα κατά του καθενός. ΝΕΡΟ: Το νερό είναι η πιο συνηθισμένη επιλογή να ενυδατώνουμε τον οργανισμό μας.Η προσφορά του σε ενέργεια  και ηλεκτρολύτες είναι μικρή,  αλλά είναι το καλύτερο ποτό για την ενυδάτωση του οργανισμού.Λόγω της μικρής ύπαρξης ηλεκτρολυτών το νερό ενδύκνειται για μικρής διάρκειας και έντασης ασκήσεις.Μπορούμε όμως με ένα snack ,σε συνδιασμό με το νερό, να λάβουμε το απαραίτητο συμπλήρωμα ενέργειας. ΑΘΛΗΤΙΚΑ (ΙΣΟΤΟΝΙΚΑ) ΠΟΤΑ:Τα αθλητικά ποτά είναι πλούσια σε υλεκτρολύτες.Οι υλεκτρολύτες χάνονται εύκολα από τον οργανισμό κατά την διάρκεια της εφίδρωσης ενώ η χρησιμότητα τους για την μυϊκή λειτουργία είναι πολύ βασική.Για αυτόν το λόγο τα αθλητικά ποτά είναι η καλύτερη επιλογή για μεγάλης διάρκειας και έντασης άσκηση.Περιέχουν 6-8 γρ. υδατανθράκων στα 100ml ,αλλά δεν ενυδατώνουν τόσο καλά όσο το νερό. ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΑ ΠΟΤΑ:Τα ενεργειακά ποτά περιέχουν πάρα πολύ υψηλό ποσοστό σε υδατάνθρακες(πάνω από 10 γρ στα 100ml).Μπορεί να περιέχουν καφείνη και άλλες διεγερτικές ουσίες όπως ταυρίνη και ουσίες από φυτά (ginseng).To αρνητικό με τα ενεργειακά ποτά είναι ότι μπορεί να προκαλέσουν κάποιον εθισμό και επίσης λόγω της καφείνης συμβάλλουν στην απώλεια ιόντων ασβεστίου, τα οποία είναι σημαντικά για την μυική σύσπαση. Τέλος, το τσάι και ο καφές, έχουν διουρητικές ιδιότητες και για αυτό το λόγο δεν συνιστώνται πριν απο άσκηση ,αφού προκαλούν ακριβώς αντίθετο αποτέλεσμα από την ενυδάτωση.

Leave a Reply