Λειτουργική Προπόνηση ή αλλιώς Functional Training

Έχει υπολογισθεί ότι, στις μέρες μας, ο μέσος άνθρωπος περνάει καθιστός το 70% της ημέρας του πράγμα πολύ επιβλαβές για το σώμα του, τις αρθρώσεις του και τη σπονδυλική του στήλη. Για τον λόγο αυτόν θεωρείται από πολλούς σκόπιμο τη μία περίπου ώρα που διαθέτει κάποιος για την εκγύμνασή του να μην την αναλώσει καθιστός με ασκήσεις που, για παράδειγμα, εκτελούνται στον πάγκο. Αντίθετα, ένα σύνολο ασκήσεων που θα βελτίωνε τις κινήσεις του ασκούμενου, που είναι απαραίτητες στην καθημερινή του δραστηριότητα με ταυτόχρονη συμμετοχή πολλών μυϊκών ομάδων, θα ήταν πολύ πιο ωφέλιμο και αποτελεσματικότερο. Αυτό το σύνολο ασκήσεων ονομάζεται λειτουργική προπόνηση ή αλλιώς functional training. Η αρχή της λειτουργικής προπόνησης βασίζεται στην εκγύμναση των συγκεκριμένων κινήσεων που χρησιμοποιούμε συχνότερα. Σ’ ένα πρόγραμμα functional training ενεργοποιούμε τις μυϊκές ομάδες που καταπονούνται κατά τη διάρκεια της καθημερινότητας, έχοντας σαν στόχο την προστασία τους μέσω της άσκησης. Η προπόνηση περιλαμβάνει, επίσης, την κινητοποίηση των αρθρώσεων που βρίσκονται σε ακινησία λόγω της καθιστικής ζωής και την ενδυνάμωση των αντίστοιχων μυών τους. Είναι, βέβαια, σαφές και αδιαμφισβήτητο ότι οποιαδήποτε μορφή άσκησης μας προσφέρει πλεονεκτήματα. Με τη λειτουργική προπόνηση, όμως, μπορούμε να προετοιμάσουμε το σώμα μας για οποιαδήποτε καθημερινή δραστηριότητα όπως το περπάτημα, το κάθισμα, το τρέξιμο, την ανύψωση αντικειμένων, το ανέβασμα σκαλοπατιών και άλλων μειώνοντας την πιθανότητα τραυματισμού ή άλλων μυοσκελετικών ενοχλήσεων. Τα πλεονεκτήματα και τα αποτελέσματα της λειτουργικής προπόνησης είναι πολλαπλά. Βελτιώνει τη ποιότητα ζωής στην καθημερινότητά μας λόγω της ευκινησίας, της ταχύτητας, της δύναμης και της βελτίωσης των αντανακλαστικών που προσφέρει. Βοηθά στην απώλεια βάρους και τη βελτίωση της φυσικής κατάσταση καθώς μπορεί να χρησιμοποιηθεί και σε αερόβια μορφή. Βελτιώνει την ορθοσωμία, την λειτουργικότητα των κινήσεων και την ισορροπία, ενώ συμβάλει στη σύσφιξη και τη μυϊκή ενδυνάμωση. Functional προπόνηση εφαρμόζουμε με τη βοήθεια τροχαλιών, αλτήρων, fit ball, medicine balls, λάστιχων, foam rollers, δίσκων ισορροπίας, TRX και BOSU τα οποία, το καθένα ξεχωριστά και με τις οδηγίες ενός trainer, είναι τόσο εύχρηστα που μπορούν να χρησιμοποιηθούν είτε στο γυμναστήριο είτε στο σπίτι, ενώ απευθύνεται σε κάθε είδος ασκούμενου, από αρχάριους μέχρι αθλητές.

Leave a Reply