Pilates – Ευεργετική γυμναστική για το σώμα

Το Pilates είναι μια ιδιαίτερη μέθοδος ασκήσεων εκγύμνασης του σώματος και ενδυνάμωσης των μυών, που δημιουργήθηκε από τον Joseph H. Pilates. Σκοπός του ήταν η δημιουργία ενός προγράμματος άσκησης που σκοπό του θα έχει την ενδυνάμωση και εκγύμναση ολόκληρου του σώματος, και δεν θα δρα τμηματικά. Ο Joseph H. Pilates ως πολύ καλός γνώστης της ανθρώπινης ανατομίας δημιούργησε το πρόγραμμα αυτό από έναν συνδυασμό των κυριότερων αρχών της Yoga και άλλων αθλημάτων και μεθόδων σωματικής άσκησης ανατολικής προέλευσης. Η μέθοδος του Pilates δεν είναι μια μέθοδος που απευθύνεται σε λίγους και απαραιτήτως γυμνασμένους. Αντιθέτως είναι ένα πρόγραμμα άθλησης που μπορεί να ακολουθήσει ακόμα και ένας αρχάριος. Ο βαθμός δυσκολίας ανεβαίνει με την πάροδο του χρόνου. Σκοπός είναι ο απόλυτος έλεγχος της στάσης του σώματος με ενδυνάμωση όλων των μυών (της κοιλιάς, των ώμων, της πλάτης, των ποδιών). Υπάρχουν μάλιστα ειδικά προγράμματα Pilates προσαρμοσμένα για εγκύους, για ανθρώπους μεγάλης ηλικίας, για επαγγελματίες αθλητές, ακόμα και ειδικά για χορευτές. Με τον τρόπο αυτό προσαρμόζεται η φιλοσοφία του Pilates στις ανάγκες και τις δυνατότητες του χρήστη. Βασικό χαρακτηριστικό της μεθόδου Pilates είναι η αίσθηση της χαλάρωσης που έχει μετά από την άσκηση ο χρήστης, που παρά την άσκηση ολόκληρου του σώματος, διατηρεί μια αίσθηση πραότητας και ηρεμίας. Με τη μέθοδο του Pilates σμιλεύεται ολόκληρο το σώμα, αποβάλλεται το στρες, οι κακές σκέψεις και όλο το άγχος και η ένταση της ημέρας, και αυτό επιτυγχάνεται με απαλές και ευχάριστες κινήσεις που προάγουν την συγκέντρωση, ενισχύουν τον αυτοέλεγχο και τονώνουν την πνευματική λειτουργία. Το Pilates στηρίζεται στην παράλληλη λειτουργία μυαλού και σώματος. Ο ασκούμενος αρχίζει να μαθαίνει το σώμα του και τις αντοχές του και μαθαίνει να το χρησιμοποιεί σωστά βασιζόμενος στους κατάλληλους κάθε φορά μύες. Τονώνεται ολόκληρο το σώμα χωρίς όμως να εξαντλείται. Σμιλεύει το κορμί χωρίς να προσθέτει σε όγκο όπως γίνεται στην περίπτωση του Body-building. Σκοπός του δεν είναι η εξαντλητική άσκηση και καταπόνηση του σώματος, αλλά η ενδυνάμωση και τόνωσή του με ταυτόχρονη κατάκτηση πνευματικής ευεξίας και αποβολής όλων των αγχογόνων παραγόντων. Διδάσκει την σωστή στάση του σώματος και τον σωστό τρόπο αναπνοής, και ενδυναμώνει το μυοσκελετικό σύστημα.Σε μερικές περιπτώσεις εφαρμόζεται και ως θεραπευτική μέθοδος.  

Leave a Reply